1

Onderwerp: Houdbaarheid Monatoetje in taart

Ik ga in opdracht een taartje maken maandag voor mensen die de taart woensdag gaan gebruiken (dinsdag kan ik de taart niet maken). Ik wil geen bc vulling omdat ik dit  zo'n droge hap vindt. Ik dacht aan Bokkenpootjesvulling met slagroom maar als ik zo hier en daar lees is dat toch wat riskant. Daarom wil ik nu een monatoetje gebruiken zoals citroenkwarktaartvulling. Hoelang blijft dit goed in een taArt? Met een gerust hart 3 dagen? Als je t toetje geopend en weer afgesloten wegzet kun je t toch ook nog 4 dagen later eten?...Een monatoetje lijkt me in ieder geval veiliger dan Bokkenpootjesvulling....iemand die mij hierin kan geruststellen/ adviseren.

Geluk vermenigvuldigt zich, wanneer je haar deelt.

2

Re: Houdbaarheid Monatoetje in taart

Alvast bedankt natuurlijk.

3

Alvast bedankt natuurlijk.

4

waarom is creme een droge hap??

ik maak alleen met creme wel de meregue boter creme
maar wel goed luchtig kloppen en op kamertemperatuur eten

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

5

Zou wel moeten kunnen! Zou hem zelf wel maandag zo laat mogelijk maken en goed in de koelkast houden...

Sweet as sugar and everything nice

6

Dank jullie wel...is merengue bc romiger? Kan ik dat dan gebruiken ipv boter met de mix of gewoon 1:1...ik ga even speuren bij de recepten...

Hoi,

Lees dit maar eens:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/produc … -plek.html

8

Oh dat zou inhouden dat bokkenpootjes met slagroom toch wel 2 dagen bewaard kan worden....soms staat bij slagroom maar 1 dag en voor eigen gebruik eet ik het ook de 3e of 4e dag.....helemaal safe is natuurlijk botercreme met bokkenpoten maar ik ben bang dat dit zo stug en droog is....merengue botercreme kan ook maar is dat niet eng met eiwitten of gebruiken jullie daar poeder voor?

9

Oh dat zou inhouden dat bokkenpootjes met slagroom toch wel 2 dagen bewaard kan worden....soms staat bij slagroom maar 1 dag en voor eigen gebruik eet ik het ook de 3e of 4e dag.....helemaal safe is natuurlijk botercreme met bokkenpoten maar ik ben bang dat dit zo stug en droog is....merengue botercreme kan ook maar is dat niet eng met eiwitten of gebruiken jullie daar poeder voor?