1

Onderwerp: SPOED vraag no egg

Voor het eerst bezig met een biscuit zonder ei en daarvoor no egg gehaald.
Dit volgens verpakking bij de mix gedaan met water, maar biscuitmix wordt nu niet luchtig.
Klopt dit?
Vind het zo zonde van de mix als het niet goed is.
Moet er misschien meer water bij, dat het wel luchtiger wordt ofzo, want lijkt me zo compact......

Vast bedankt voor de hulp!

I may not be perfect, but i'm always me

Re: SPOED vraag no egg

ik heb er zelf nooit biscuit mee gemaakt, maar wel no egg in huis. Het is een mengsel van rijsmiddelen en bindmiddelen die volgens mij pas activeren bij warmte. Meer warmte dan je gebruikt als je je biscuitbeslag warm klopt, denk ik. Zonder warmte gaat t niet luchtig worden. Ik vermoed dat het in de oven wel gaat rijzen en luchtig worden, maar zoals gezegd, ik heb het nooit geprobeerd. En dit soort dingen (vooral eieren vervangen, ik heb er nogal lang over gedaan om een goed alternatief te vinden voor alle 4 eigenschappen van een ei tegelijk) blijft een hoop experimenteren en dan gaat er af en toe iets mis...

3

Dank je wel.
Ik heb hem nu in de oven staan....
ben benieuwd of hij gaat rijzen, maar ik hoop het wel.
Mag ik vragen waar je de no egg dan meestal voor gebruikt?

groetjes Sandra

4

Mij is no egg met biscuit nog niet gelukt. Heb het na 5 pogingen opgegeven...

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

5

hier was het ook een ramp.....
Kwam helemaal in stukjes uit het bakblik en was nauwelijks gerezen.
Vond het ook niet lekker ruiken.

Toevallig kwam mijn collega vanmiddag naar me toe, dat haar man had besloten dat het toch geen vegetarisch feest zou worden, dus ik mocht alsnog ook een biscuit bakken met ei.
Gelukkig maar, maar ik wilde het voor haar toch graag proberen.
Er staat dus nu een gewone biscuit in de oven.

Jammer.....

Ik heb het gebruikt in cakejes en koekjes, geloof ik. Ik las ergens iets over kikkererwtenmeel als vervanger voor ei (http://www.veganbaking.net/egg-replacer … g-replacer); dat vond ik nog niet optimaal. Ik doe nu half-half met kikkererwtenmeel en no egg (van allebei de helft van de aangegeven hoeveelheid + de helft van het water) en dat bevalt goed, ik heb er cakejes en lemon shortbread mee gemaakt. ik bak niet vaak biscuit, dus dat heb ik nog niet getest.