1

Onderwerp: Gouden royal icing??

Weet iemand hoe een gouden icing maak? Het moet redelijk vloeibaar zijn aangezien ik een henna patroon wil spuiten op een taart. Iemand??

2

Re: Gouden royal icing??

ik gebruik gold van Americolor, maar dan moet je eigenlijk wel dusten om echt gold te krijgen

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Ok, is er geen kleurstof die kan mengen en door de icing kan doen? Ik maak nl een turqoise taart met gouden henna print en ik ben bang dat als ik ga dusten de poeder dan overal komt te zitten en dat is dan ook niet zo mooi toch? Of bedoel je wat anders met dusten? sorry ben echt een leek!

4

is het een idee om het daarna te verven met goud poeder en alcohol??

5

Volgens mij kan dat niet. Denk ook dat je beter de lijnen kan verven na het spuiten. Of je verft gelijk het patroon op de taart?

@tigrasas: bedoel je de goud-poeder of gold kleurstof  :o

6

Hmm... Dit word een lastige taart, ik voel het nu al aan! Ik ga morgen eens even kijken in een taartwinkel wat ik precies kan vinden.

7

@ Tigrasas, bedoelde je idd de poeder of de kleurstof? Bedankt alvast!

8

ik heb de kleurstof Gold van Americolor, als je dat dust of verft met gold poeder is hete cht super mooi

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

9 Laatst bewerkt door Esther68 (17-11-2012 09:50)

Tigrasas schreef:

ik heb de kleurstof Gold van Americolor, als je dat dust of verft met gold poeder is hete cht super mooi

Je bedoelt dus dat je de marsepein/fondant kleurt met vloeibare gold kleurstof, en dan dust met de poeder? Sorry dat ik het nog niet helemaal begrijp  :o
Gespoten RI dusten zal niet meer gaan, ben ik bang...Dan wordt het dus verven...

Oh ja, wanneer ik dust kleur ik mijn marsepein soms ook eerst. Meestal met geel  ;). Of grijs, als ik zilver wil....

Ik hoop dat mijn tip niet te laat komt, maar heb zelf hele mooie parels gemaakt met pipinggel gemengd met pearldust op witte RI. Zou ook moeten lukken met gouden pipinggel op gele RI denk ik. Het voordeel van pipinggel is dat de RI daar niet zacht van wordt en dat je niet zo vlekt als met dusten. Is een techniek uit een boek van peggy porschen.

Dan zou je ontwerp toch moeten lukken.....succes!!!

Groetjes Petra

11

als RI gedroogd is kun je deze toch nog wel voorzichtig voorzien van een laagje dust lijkt me, tenzij het al op de taart zit, dan is het lastig