1

Onderwerp: Botercreme vraagje...Kom niet helemaal uit

Hallo dames

Ik heb geprobeerd te zoeken maar kom niet helemaal uit.

Ik wil graag morgen oefenen met toef spuiten van botercreme.

Ik vroeg me af of ik lemoncurd en of speculaaskruiden erdoorheen kan doen. Verder heb ik ook aantal kleurstoffen van wilton, kan ik dat door botercreme doen om gekleurd krijgen of beter ander soort kleurstoffen aanschaffen?

En welk boter is beste voor botercreme?? Of kan ik beter Crisco nemen? Ik bak niet veel dus wil niet met te veel spullen zitten die ik vervolgens moet weggooien.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

2

Re: Botercreme vraagje...Kom niet helemaal uit

ongezouten boter,zal ik zonder kleur doen maar gewoon smak maken het is toch oefening

3

Je kunt wel smaakjes door je botercreme doen. Van lemoncurd niet te veel, want anders wordt het dun en kun je geen mooie toef meer spuiten.

Kleuren kan gerust met wilton.

Met crisco krijg je amerikaanse buttercream. Dat kan maar smaakt niet zo lekker. Zoals Vanwelie zegt, kun je het beste ongezouten roomboter kiezen. Wat heel lekker en lekker stevig is, is de botercreme luchtig (links bij recepten en dan bij vullen). Die kun je ook goed op smaak brengen zonder dat hij meteen dun wordt.

Als je alleen wilt oefenen, kun je op een plastic ondergrond spuiten. Je kunt je toeven dan weer terugdoen in de spuitzak (even goed kneden en/of even koelen want door de warmte van je hand smelt de boter wel). Maar oefenen op cakejes en die dan lekker opeten is natuurlijk veel beter.

Tieneke

4

ok bedankt...ga morgen aan slag ermee

5

En? Gaat het allemaal goed met je toeven?

Tieneke

6

Hoi

Ik ben niet meer aan toe gekomen. De dag dat ik wilde doen werd ik gevild door griep...Dus lag in bed ipv oefenen....Dus ga deze week proberen.....