1

Onderwerp: Royal Icing loopt uit in de koelkast?

Hallo allemaal,

Ik heb al een aantal taarten gemaakt heb alleen een probleem/vraag over hoe ik een taart moet bewaren die ik met fondant heb bekleed en versieringen op heb gemaakt met Royal icing. Heb namelijk het probleem dat de Royal icing zacht wordt en er van af zakt. Heb ook al begrepen dat je de taart niet buiten de ijskast mag laten staan van wegen hygiene. wat doe ik fout?

Kan iemand me helpen?

2

Re: Royal Icing loopt uit in de koelkast?

of de taart buiten de koelkast mag is afhankelijk van je vulling en heeft niet zozeer te maken met hygiene. Waar is de taart mee gevuld?

3

royal icing en vocht gaan niet samen
laat je de royal icing eerst goed hard worden??
heb van de week zelf een taart met royal icing in de koelkast gehad en had er geen probleem mee
royal icing was wel uit gehard
en ik gebruik eigenlijk altijd een vulling die niet in de koelkast hoeft

4

Had een vulling gebruikt van
1e laag banketbakkersroom
2e laag aardbeienjam

Maar heb al gehoord dat de banketbakkersroom niet buiten de ijskast mag

Heb de icing volgens mij niet helemaal laten uitharden.

5

Banketbakkersroom moet inderdaad in de koelkast.
Ik denk dat je icing te zacht was. Of de consistentie was al heel erg slap, met veel vocht, of het was nog niet goed uitgehard. Stevige of al uitgeharde icing kan wel tegen het vocht in een koelkast.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Heel erg bedankt dan zal ik dit de volgende keer toepassen.

Hoe zit het eigenlijk als je, je taart met botercreme afsmeert kun je deze dan ook met royal icing versieren of geeft dit problemen ?

7

Als je amerikaanse buttercream gebruikt om af te smeren, kun je er met royal icing op werken. Dat heb ik wel gedaan en ook zo geleerd bij de Wilton-cursus. Ik weet niet of het met andere botercremes ook werkt, want het vet kan de icing aantasten natuurlijk.

Tieneke