1

Onderwerp: Fondant strak afsnijden

Hoi,

Ik krijg mijn fondant niet mooi uitgesneden, klinkt stom, hé. Ik gebruik zo'n speciaal fondant mesje, of zoals in vele how to's op youtube een glas om cirkeltjes uit te snijden voor cupcakes, daarrond ga ik dan met een scherp mes.

Op fotootje in bijlage (vooral het cakeje apart) zie je wat ik bedoel. Het is niet "proper", he.

Het taartje erboven zit ook vol fouten. De cupcakejes waren plat, dus niet bol, maar ik wou ze graag bol hebben. Heb er dan een toefje botercrème opgedaan en een beetje in de koelkast gezet. Daarna de fondant erover geplakt, maar ja, die toef zakte in  natuurlijk, dus ziet het er niet meer zo mooi uit, helaas.

Bedankt voor jullie tips alvast!

http://www.mijnalbum.be/Foto-8K6HIACD-D.jpg

2

Re: Fondant strak afsnijden

Voor een bolletje op je cupcake moet je er gewoon de volgende keer wat meer beslag in doen. Ik vul mijn cupcakevormpjes met 43 gram beslag en heb dan een mooie bol. Voor een mooi resultaat moet je ze dan wel eerst afsmeren met 1:1 botercrème voordat je er de marsepein of fondant overheen doet.

Voor het afsnijden van mijn fondant gebruik ik een pizzasnijder of een scherp aardappelmesje.

Als je een rondje uitsnijdt met een glas zorg dan dat je fondant op een harde ondergrond ligt. Druk het glas goed naar benden en draai het voorzichtig een paar keer rond. Dan zie je dat je uitgesneden rondje ook los is van de rest van de fondant en zou je een mooi scherp randje moeten hebben.

3

Re: Fondant strak afsnijden

Dank je voor de tips! Ik had afgesmeerd met ganache deze keer