1

Onderwerp: Vraagje over het eekhoorntje uit de Mjam (herfst 2012)

Ik wil graag het eekhoorntje gaan maken, maar het is de 1ste keer dat ik ga boetseren en de 1ste keer dat ik wat uit de mjam wil gaan maken.

De werkbeschrijving is op zich heel duidelijk, echter heb ik wel een vraagje over het verven, en dacht daar weet jullie vast wel antwoord op.

Op enkele punten staat duidelijk dat je moet verven met poeder gemengt met alcohol. Dat begrijp ik nog  ;)

Echter op sommige punten staat dat je dat je (bijv. het lijf) ivoor moet schilderen. Maar wat bedoelen ze daar dan mee. Gewoon schilderen met een beetje kleurstof? Het lijfje is nl ook al ivoor en nu zou je ook nog met ivoor moeten verven?

Dan nog een vraagje je moet de eikel met glaze verven, maar wat is glaze.

Misschien zijn het wat stomme vragen  :s , maar had het er met een vriendin over en ook die snapte hem niet helemaal.

IK hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes Ilona

2

Re: Vraagje over het eekhoorntje uit de Mjam (herfst 2012)

Schilderen is ook dust gemengd met alcohol...

Verder kan ik mijn mjam nu niet vinden en antwoord geven op je andere vraag, sorry.

3

Lees ff mee....Wil die eekhoorn ook gaan maken.  :) En ik weet ook nog niet alles.

4

@ Deborah,

Bedankt voor je reactie.

Snap hem nu echt niet meer.

Ik dacht ook eerst ze zullen wel dust met alcohol bedoelen, maar bij de benodigdheden staat geen ivoor dust.

Daarbij er staat zo duidelijk bij enkele punten wanneer je dust met alcohol moet gebruiken, waarom dan niet bij de punten waar alleen verven staat.

Hoop op nog meer reacties zodat ik later vandaag eff lekker kan gaan freubelen (is het echt een dagje voor met dat grauwe weer buiten).

Groetjes Ilona

Met de kleurgel wilton ivoor kun je ook schilderen, kan je verdunnen maar hoeft voor een donker oranje kleur niet echt. Die bedoelen ze denk ik.

Groetjes Petra

Ja klopt je moet de wilton kleur ivoor mengen met wat alcohol om de oranjebruine kleur te krijgen. Succes!

glaze is gewoon een soort eetbare vernis, waar het van gaat glimmen. het dus ook prima zonder ;) ik heb het zelf ook nog nooit gebruikt/nodig gehad :shh:
verder heb ik de beschrijving hier niet bij de hand.

succes ermee

I never met a calorie I didn't like....

8

Wordt ik wel even stil van.

9

Iedereen bedankt voor jullie reactie's heb er veel aan gehad.

Heb hem inmiddels gemaakt maar ben vergeten er een foto van te maken.  :s

Ga hem vast nog een keer maken dus dan zal ik aan een foto maken.