1

Onderwerp: cakepops invriezen

Kan je cakepops makkelijk invriezen en later decoreren? En hoe vries je ze in? Het lijkt mij dat het goed te doen is, maar hoor graag de ervaren cakepoppers onder ons.

2

Re: cakepops invriezen

ik vries de cakeballetjes in....zonder nog dat ze in de chocolade zijn geweest..of bedoel je al met de coating laag erop invriezen?
Daar heb ik zelf geen ervaring mee..

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

3

In eerste instantie heb ik de cakepops ongedecoreerd ingevroren, eerst los op een bakblik en dan in een diepvrieszak. Vorige week heb ik 1 gedecoreerde cakepop met bruine chocolade en roze spikkels ingevroren om te proberen en dat ging perfect!

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

4

Hoe lang duurt het ongeveer voordat ongedecoreerde cake pops zijn ontdooid?

5

kan iemand helpen? want ik zit ook met een paar vraagjes..

wat raden jullie aan. Ik moet zaterdag cakepops hebben..36 stuks. Nu is het zo dat ik het nogal druk heb en er de dag zelf misschien niet heelmaal aan toe kom. Kan ik bijvoorbeeld ze donderdag maken en dan alvast een stokje eraan maken en ze bewaren in de koelkast of moet ik ze als ik ze donderdag al maak ook al echt invriezen om er zaterdag nog lekker van te eten. Zowieso in een doos/bak bewaren in de koelkast dacht ikzelf die afgesloten is. Zaterdag wil ik dan ze dippen en verder afwerken.

6

Draai je ze zelf, of maak je ze met een popmaker?
In het laatste geval is het alleen cake, als je deze eenmaal gedipt hebt, dan is de cake volledig afgesloten van de buitenlucht en droogt ie niet uit. Dan is ie prima een paar dagen goed te houden.
Als je zelf draait, dan is de houdbaarheid ook afhankelijk van hetgeen je gebruikt als plakmiddel....

Ik zou ze zelf dus gewoon helemaal maken op donderdag en dan wegzetten. (Maar ik werk met bakepopbakplaten, niet met zelf gedraaide)

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

7

ik vries ze in met stokje en al .
dan kan je ze zo uit de vriezer halen en direct de chocolade in

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

8

SweetTooth schreef:

Draai je ze zelf, of maak je ze met een popmaker?
In het laatste geval is het alleen cake, als je deze eenmaal gedipt hebt, dan is de cake volledig afgesloten van de buitenlucht en droogt ie niet uit. Dan is ie prima een paar dagen goed te houden.
Als je zelf draait, dan is de houdbaarheid ook afhankelijk van hetgeen je gebruikt als plakmiddel....

Ik zou ze zelf dus gewoon helemaal maken op donderdag en dan wegzetten. (Maar ik werk met bakepopbakplaten, niet met zelf gedraaide)

ik maak ze met mijn cakepop maker dus alleen cake. Blijft dat lekker tot zaterdag denk je? Tja kan denk ik niet heel veel mis mee gaan he?

9

spidygirl schreef:

dankejwel maar moeten ze dan niet eerst een klein beetje ontdooien voordat je ze in de chocola doet omdat je anders een soort van 'zweet' reactie krijgt?  :o  sorry vind nogal lastig..

10

Nee hoor gebeurt niks mee. Ik heb ze nog wel een week van tevoren gemaakt. Omdat de cake wordt afgesloten droogt ie niet uit.

11

SweetTooth schreef:

Nee hoor gebeurt niks mee. Ik heb ze nog wel een week van tevoren gemaakt. Omdat de cake wordt afgesloten droogt ie niet uit.

ok nou misschien maak ik ze dan donderdag al wel voor een gedeelte..scheelt me zaterdag wel werk. Dan zorg ik dat ik ze donderdag ook al gelijk in de chocola kan dopen..

dankjewel voor je hulp..en daarna ga ik ze ook allemaal nog individueel verpakken met een zakje en een lintje erom heen..kunnen er ook geen andere koelkast luchtjes bij komen  :)

12

niet in de koelkast doen hoor. cake hoeft niet in de koelkast en chocolade ook niet

13

SweetTooth schreef:

niet in de koelkast doen hoor. cake hoeft niet in de koelkast en chocolade ook niet

oh ok..vind juist wel lekker dat de chocola beetje knapperig is..maar eruit is beter dus?

14

Ellenb84 schreef:
spidygirl schreef:

dankejwel maar moeten ze dan niet eerst een klein beetje ontdooien voordat je ze in de chocola doet omdat je anders een soort van 'zweet' reactie krijgt?  :o  sorry vind nogal lastig..

heb ik nog geen last van gehad!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

15

Ik ben het helemaal met sweet tooth eens, lekker donderdag helemaal af maken. Zeker als je ze ook nog individueel verpakt. Dan blijven ze echt wel een week of langer goed! Enne.... Niet in de koelkast,dan kan je chocola gaan zweten als je hem eruit haalt, of wit uitslaan. Het is ook niet nodig.
Succes!

16

dankjulliewel  :) ik ben er echt mee geholpen