1 Laatst bewerkt door Suuske (14-11-2012 00:26)

Onderwerp: boetseren - glad oppervlakte

Vraagje aan de boetseer-experts ...

Hoe krijg je een zo glad en egaal mogelijk oppervlakte met fondant? En daarmee bedoel ik een bal zonder vouwen of "scheuren"?

Ik krijg het niet voor elkaar, vanavond met de autootjes boetseren, bleef ik maar een kant met die scheuren zitten.

Ik hoop dat iedereen een beetje begrijpt wat ik bedoel ... ik weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven  :o

Liefs
Suuske

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

2

Re: boetseren - glad oppervlakte

Hoe frustrerend is dat!
Mijn tip: heeeeel lang rond laten rollen tussen je handen met een beetje kracht, tenminste, dat werkt bij mij met marsepein wel.

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

als je scheuren uit een bal wil krijgen werkt het meestal wel als je niet steeds dezelfde kant op draait, maar afwisselend linksom en rechtsom

snap je 'm nog?

Ik hoop dat je er iets mee kan

(werkt trouwens ook voor het draaien van gehaktballen  ;) )

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

4

dank u dames.
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt Kaasvrouwtje ... Het is idd wel heel frustrerend. Ik ga de links-om-rechts-om tactiek vanavond even toepassen.

:)

5

Bekend....hihihi
Heb jij dan ook dat:
Als het glad is in het begin, krijg je erna dat het plaatselijk niet glad begint te drogen zodat je niet meer verder kunt boetseren .
Moet je weer eerst alles bij elkaar kneden met wat crisco voordat je weer van voor af kunt proberen.

Dus ik lees graag mee :D

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

6

Het boetseerfondant van Annelies kopen!!!!!!

super spul....en dus geen scheurtjes en naadjes....ze heeft het fondant zelf ontwikkeld en is speciaal voor boetseren.

Maartje

7

en beetje crisco over de scheurtje wrijven wil ook wel eens helpen als ze er stiekem toch inkomen.

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

8

heel goed door kneden voor je begint met rollen

9

Maartje2you schreef:

Het boetseerfondant van Annelies kopen!!!!!!
Maartje

Ik kan geen speciale vinden op haar site.
Kun je de link invoegen van de boetseerfondant?
Of is dit gewoon fondant+tylose?

10

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=208911

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

11

Ik wilde net kijken op de site maar, krijg hem niet geopend. Weet iemand of hij het nog doet of ligt het aan mijn verbinding?

Groetjes, Renata

12

Ik ga toch maar eens kijken dan naar het boetseerfondant van Annelies. Ik heb gisteren weer vreselijk zitten stoeien met Woezel en Pip, heb een mix van fondant en gumpaste gemaakt, en die had ik eerder al gekleurd, maar die was zo droog geworden, daar kon geen pot crisco meer tegenaan. Nieuwe batch gemaakt dus.

Uiteindelijk met veel prutsen er nog een redelijke W&P uit gekregen, maar 1) een workshop boetsern en 2) betere fondant staan wel op mijn verlanglijst nu  ;)

13

Suuske schreef:

Ik ga toch maar eens kijken dan naar het boetseerfondant van Annelies. Ik heb gisteren weer vreselijk zitten stoeien met Woezel en Pip, heb een mix van fondant en gumpaste gemaakt, en die had ik eerder al gekleurd, maar die was zo droog geworden, daar kon geen pot crisco meer tegenaan. Nieuwe batch gemaakt dus.

Uiteindelijk met veel prutsen er nog een redelijke W&P uit gekregen, maar 1) een workshop boetsern en 2) betere fondant staan wel op mijn verlanglijst nu  ;)

Ik ga mee, als het geld voor de workshop er is :/ .
Ik pruts net zo hard als jij, als je dat enigszins troost :)