Onderwerp: Vulling te dun....of?

Ik heb net een heerlijke frambozensaus gemaakt om te gebruiken als taartvulling, maar ik vind het een beetje aan de dunne kant en ben bang dat m'n kapsel dan te nat gaat worden.
Graag advies gevraagt :think:

De aanhouder wint!

Re: Vulling te dun....of?

ja ik zou zeggen dat een saus te dun is je had er beter een mousse van kunne maken

3

Ik maak er altijd een beetje een compote van, en bind het met een beetje maizena zodat het wat dikker wordt. Het smeert dan een beetje als jam, maar het is stukken lekkerder ...

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

4

Je hebt het over saus.. saus is dun. Persoonlijk zou ik dit niet snel in mijn taart doen. Soms vind ik vlaaifruit al te dun. Ik smeer voordat ik de vlaaifruit op de laag doe een heel dun laagje bc 1:1 erop (nog dunner als wanneer je boter op je brood smeert).
Misschien zou je iets met gelatine kunnen doen? Ik werk hier eigenlijk nooit mee maar schijnt soms te helpen. Weet niet of dit nu nog kan en hoop dat je tips hierover krijgt  :)

Suuske schreef:

Ik maak er altijd een beetje een compote van, en bind het met een beetje maizena zodat het wat dikker wordt. Het smeert dan een beetje als jam, maar het is stukken lekkerder ...

Oke, ga de saus binden met maizena, en het kapsel heel licht insmeren met BC.
Als ik het forum toch niet had.... ;)

De aanhouder wint!