1

Onderwerp: Bakringen gebruiken

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het gebruik van bakringen met bavarois. Ik wil voor komend weekend kleine gebakjes maken.
Ik zat te denken aan een laagje biscuit, een laagje bavarois en dan een laagje gelei erop. Ik heb 3 vierkante en 1 ronde bakring.

Het lijkt mij dat, als ik het laagje bavarois in de bakring doe dan het laagje gelei erop doe, en de ring er af haal het hele zaakje in elkaar stort. Maar ik heb ook geen zin om 2u te moeten wachten totdat het in de koeling stijf geworden is.  Want zoveel bakringen en tijd heb ik niet.

Heeft iemand anderen ideeën of ervaringen hiermee, waardoor je sneller kunt werken? Misschien de vriezer?

Alvast bedankt voor je reactie,

Groetjes Suus

2

Re: Bakringen gebruiken

veel gelatine gebruiken in je bavarois.. hoe meer je gebruikt, hoe sneller het

Let them eat cake!

3

Teveel gelatine is echt niet lekker hoor.
Gelatine = geduld of meer taartringen kopen

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

4

nee, te veel is idd niet goed had het misschien wat beter moeten verwoorden.. maar als ik zelf een kwarktaart maak merk ik echt wel verschil of ik er 10 of 12 blaadjes gelatine in doe.. en de smaak is dan nog steeds goed

Let them eat cake!

5

Teveel gelatine lijkt me inderdaad ook niet zo lekker.
Ik bedacht me net dat ik natuurlijk van te voren een grote bak bavarois kan maken, deze hele bak laat opstijven. En hierna in een spuitzak (als het nog spuitbaar is) klinkt heel gek haha, in de bakringen spuit. Er zit namelijk ook zo'n stampertje bij, dat je alles goed aan kan drukken.
Gelei laagje erop, nog even in de koelkast en dan er uit halen!
Ik denk dat ik het zo maar eens ga proberen.

Bedankt voor het meedenken!
Wordt vervolgd! Hihi

Groetjes! Suus

6

Kun je dan niet beter de ringen uitsteken van de grote bavarois plaat?

Je hebt gelijk de vorm en je verliest geen binding door het met kracht te moeten opspuiten.
Het is maar een idee

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

7

Ik heb de bavarois in een kom op laten stijven.
Verder was het inderdaad niet zo'n succes, de bavarois smaakt super lekker, maar is niet klont vrij, waardoor er dus bobbels ontstaan, waardoor dus de laagjes niet zo straks zijn!

Pff ben bijna in staat om alles in de vuilnisbak te gooien en het morgen opnieuw te maken!

8

Geduld is t beste met zulke dingen anders gaat t niet lukken en gelatine is echt niet lekker voor je structuur als er teveel inzit, krijg je t gevoel alsof je op rubber kauwt..

Dus lekker wachten is je enige optie... Of iets anders maken