1

Onderwerp: Kapsel uit Blanda-vorm krijgen

Hoihoi,
Sinds kort heb ik een Blanda-vorm, maar.. ik krijg het kapsel er niet goed uit! Hij blijft continu plakken en dan moet ik het lossnijden, wat natuurlijk niet te goede komt aan de vorm..
Ik vet de schaal wel in voordat hij de oven in gaat, maar in een Blanda kun je geen bakpapier gebruiken toch? Hoe doen jullie dat? Hellup please!

2

Re: Kapsel uit Blanda-vorm krijgen

hoi hoi,
misschien heb je hier wat aan.
ik vet mijn blanda schaal in met boter (gewone margarine met bakkwastje) en hierna doe ik er een beetje meel in. Dit 'tik' je rond door de vorm heen en als laatste laat ik hem op zijn kop nog 'vallen' op het aanrecht (dus met open zijde naar het aanrechtblad toe). hierdoor is alles wat over is aan meel uit je vorm zodat je geen oneffenheden erop krijgt.
Bij mij werkt deze manier super, misschien voor jou ook?
succes ermee!

groetjes,
ellen

3

Als je kapsel goed gaar is, zou hij er vanzelf uit moeten vallen bij het omkeren.

Bakpapier kan wel: stroken knippen en deze kruislings in de blanda doen...............

4

Ik spray altijd flink dr oetker baksrpay en heb nog nooit probleem gehad met dat hij niet eruit wil...ik hoef maar 1 tik geven aan onderkant en dan gauw omkiepen op plank en voila...En bij mij zakt echt niet in als je tik geef aan onderkant

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

5

Ik doe altijd met oetker-spray en dan nog kruiselings bakpapier erin... Dat vind ik het makkelijkste!

Sweet as sugar and everything nice

6

Bedankt voor de tips! Ik heb beiden geprobeerd vannacht  :o , en de winnaar is voor mij... de boter met bloem!  :lol:
Thanks!!

7

Anders helpt een flexibele spatel ook nog. Rondom terugduwen met de flexibel spatel.
Zo krijg je geen krassen of stukken eruit.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

8

ik bak altijd een gewoon kapsel en snijd deze in stroken. Hiermee vul ik de blanda-vorm, vullingen tussen iedere laag. Ik doe eerst trouwens huishoudfolie in de schaal dat lang genoeg is om uiteindelijk ook over de bovenkant te doen. Als hij helemaal gevuld is zet ik hem een paar uur in de koelkast met een broodplank met iets zwaars erop zodat alles goed aangedrukt wordt.

9

invetten met boter, daarover een laagje bloem. Bij bij komt alles er perfect uit of het nou biscuit of cake is!

10

Bij mij komt hij er met bakspray ook gewoon prima uit, op de kop en hij valt er al zo'n beetje uit, soms een klein tikje erop.

De nieuwe Trigger Arrow --> www.triggercars.eu www.facebook.com/triggercars
Mijn mooi verzameling sneeuwbalbolletjes --> www.facebook.com/sneeuwbalbolletjes