1

Onderwerp: Constructie kerstboom-taart, wie denkt er mee?

Hoi,
Ik heb een aanvraag gekregen voor een taart in de vorm van een kerstboom. Nu had ik twee opties bedacht: allemaal steeds kleinere sterren recht op elkaar stapelen, of allemaal sterren gedraaid op elkaar stapelen. Als ik een stevig karton onder elke laag doe, zou het dan lukken of zou het dan instorten? En ik wilde bovenop een piek doen, dus eigenlijk een ster die op zijn kant staat. Zou dat ook kunnen, met enige ondersteuning, of ben ik nu te ambitieus?
Alle suggesties zijn welkom!
Groetjes, Chris

https://lh4.googleusercontent.com/-40oBjV6Ph2I/UJZ63F5ZmHI/AAAAAAAACZ8/rtim53JWTAw/s512/kerstboom%2520taart.png

2

Re: Constructie kerstboom-taart, wie denkt er mee?

Ik durf geen advies te geven maar zoek bij Google eens op Christmas tree cake.... Er komen dan mooie creaties naar voor.  In ieder geval succes.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

3

De sterren goed stutten met dowels, doen zou het wel moeten lukken.
veel succes

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

4

:think: ze  kruislings stapelen geeft het mooiste effect denk ik....
moet je cakeboards op maat snijden (liefst drums, alleen geen idee of je die kunt versnijden :think: ) en goed dowelen, dan kan het :Y
Een ster op z'n kant.... met een dummie kan het, met cake misschien ook nog wel, met biscuit lijkt het me uitgesloten eigenlijk :think:  :s  :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Maar de piek kan ook met koek!
En ook met fondant met tylose, drogen met een sateh prikker erin of bloemdraad.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

6

Stond er niet eentje in mjam winter 2011?

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

7

Wat een super tips, bedankt, daar kan ik echt wat mee!
Wat is 'mjam winter 2011'?  :o
Ik ga eens even wat uitproberen, als ik mooi resultaat heb zal ik het zeker posten!

Mjam verwijst naar MjamTaart (een kwartaalblad over taart en alles wat daarbij komt kijken). Zie ook mjamtaart . com

Ik weet niet of er in de wintereditie van 2011 een boom stond :think:

In Mjamtaart winter 2011 staat idd een werkbeschrijving van zo'n taart

Groetjes Petra

10

Ha, ik heb het gevonden, bedankt! Het is niet helemaal wat ik in gedachten had, maar kan er zeker wat mee. Heb er zin in!!

11 Laatst bewerkt door LisaM (12-11-2012 17:07)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EXG483DE.jpg

Dit heb ik vorig jaar gemaakt, niet helemaal de beste foto maarja dat krijg je als ie af is 5 min voor de visite er is.

Ik heb m gemaakt door biscuit in een kegelvorm te snijden, en daarna af te smeren en toen bekleed met allemaal halve sterren die ik een beetje had samengeknepen. Hij is een beetje scheef geworden, had m eerst niet gestut  :grr: Later heb ik er een stut van onder tot boven in gedaan, toen bleef ie wel zo recht als dat ie nog was :p

Ohja, de kegelvorm had ik gemaakt door steeds kleinere biscuits te bakken, dat op elkaar te stapelen en bij te snijden. het topje is n cupcakeje :)