1

Onderwerp: Welke gumpasta voor poppetjes?

ik gebruik satin ice maar na 2 dagen poppetjes waren nog niet droog?

2

Re: Welke gumpasta voor poppetjes?

Het wel/niet droog worden kan aan heel veel dingen liggen: hier was mijn was ook na 2 dagen (zelfs in de woonkamer  bij 20 graden op een rek niet droog).

Ik lees en heb zelf ook goede ervaringen met de gumpaste van satin ice.

3

Hmm, mijn Gumpaste van Satin Ice wordt meestal binnen een dag keihard ... heb je niet de fondant versie ipv gumpaste?

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

4

het is gumpaste

5

Raar.. gumpaste van Satin Ice gebruik ik ook om bloemen te maken ze zijn juist snel droog. Wellicht kan je normale fondant mengen met tylose. Ze worden ook snel hard.

6

Riany schreef:

Raar.. gumpaste van Satin Ice gebruik ik ook om bloemen te maken ze zijn juist snel droog. Wellicht kan je normale fondant mengen met tylose. Ze worden ook snel hard.

eerste gumpaste was wilton maar ik vind zo onhandig verpaking dus ben ik overstaap naar satin ice,kleine dingen woorden wel keihard maar popetjes niet

7

Als de lucht erg vochtig is kan zelfs uitgehard fondant (en gumpaste wellicht ook) weer wat zacht worden. Dus als de luchtvochtigheid hoog is, wordt het ook niet snel hard. Dat zou het kunnen zijn... anders weet ik het ook niet, mijn satin ice gumpaste is altijd in no time kneiterhard ;)