1

Onderwerp: Peer als vulling???

Ik moet voor zaterdag een taartje voor een housewarmingparty. Het paar had in hun bruidstaart (jaren geleden) een vulling van peer en chocolade. En dat willen ze graag nu weer.

Dus.... iemand ervaring en goede tips??

Zelf dacht ik aan een chocoladeganache als vulling met daarop stukjes peer.
Wellicht is botercreme met chocolade en stukjes peer een betere optie??

Wie kan en wil me helpen?

2

Re: Peer als vulling???

bij de recepten staat een recept voor perenvulling:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=127313, misschien heb je hier iets aan?

Ik maak als chocoladevulling nog wel eens botercreme van de mix met daar doorheen pure chocolade-schaafsel/snippers.

Veel bakplezier!

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

3

Dank je wel!

Heeft niemand anders nog een leuk, lekker idee??

4 Laatst bewerkt door RijWM (14-11-2012 07:36)

1 keer is echt wel genoeg..... :/

5

heb afgelopen weekend taart gemaakt met chocoladembc, perenroom (van Rudolph... uit de krokante perentaart: http://rudolphsbakery.24kitchen.nl/rece … erentaart) en knapperig amandelschaafsel (diezelfde taart ;) ); was zeeeeer geslaagd :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Zeker doen deze tip van Carien! Is de allerlekkerste perenvulling die je maar kan maken! ;)

7

Lijkt me erg lekker, maar op de iPad werkt de link niet. Ik ga nog wel even op de site zoeken.

RijWM schreef:

Lijkt me erg lekker, maar op de iPad werkt de link niet. Ik ga nog wel even op de site zoeken.

Deze wel?: http://rudolphsbakery.24kitchen.nl/rece … aart&f[0]=bundle%3Arecipe

9

:Y  :Y  :Y YES, dank je wel!!

10

Kan iemand mij vertellen waar je perensap kan halen aub? is dit echt een fles zoals appelsap of wordt er het sap van peren uit blik bedoeld?

En deze vulling kan toch wel gewoon tussen een biscuit of niet?

Bedankt!

11 Laatst bewerkt door Carien (14-02-2013 12:04)

ja, tussen biscuit en ja, in pakken :Y

in blik met peren blijkt druivensap te zitten  :think:  :s  :grr:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

Bij Lidl verkopen ze pakken perensap, erg lekker, staat gewoon tussen de andere sapjes.

Christine.

13

ok, bedankt! Ik zal eens gaan kijken bij lidl, had eigenlijk nog nooit gehoord van perensap in brikken  :o  :think:

druivensap in peren op sap? hahaha wat dom. Dus eigenlijk moet je gewoon elke dag zo'n blik leegeten, heb je direct je 2 porties fruit binnen : :D

14

oh sorry hoor, maar ik heb nog een vraagje! voor de perenlikeur, mag je daar poire williams voor gebruiken? want dat is niet echt likeur maar eau de vie, maar zou niet weten waar ik perenlikeur moet vinden...

15

Ik heb toen de perenbavarois met italiaanse meringue gemaakt.
Peren gekookt in perensap uit het pak ( idd Lidl) en samen gepureerd voor de extra perensmaak.
ipv de perenlikeur had ik Poire Williams gelei, de perenpuree mengen met de Poire Williams gelei ( toen voor kerst ook bij Lidl) en alles bij elkaar met de Italiaanse meringue.

Als basis had ik toen het perenbavarois recept van Mieperdepiep gebruikt. :thumb:  super lekker

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

16

bavaroise peren en tusse stukjes fruit doen