1

Onderwerp: Alvast sint en kerst boetseren?

Hallo allemaal,

Ik krijg ineens onwijs veel zin om alvast dingen (proberen)  te maken voor op mijn taarten voor Sinterklaas en de kerst  :o

Maar kan ik er nu alvast mee beginnen (ik maak het van fondant) of is het echt te vroeg en blijft het dan niet meer goed?
De taart zelf maak ik kort van te voren, het gaat echt alleen om de decoratie!

En hoe kan ik ze dan het beste bewaren, het hoeft niet echt opgegeten te worden, het is meer voor decoratie...

Groetjes Lorraine

2

Re: Alvast sint en kerst boetseren?

t wordt wel keihard in die tijd, weet niet of dat erg is..

3

Op zich vind ik dat niet erg hoor, het gaat er mij om dat het niet gaat stinken ofzo iets dergelijks.....

Groetjes Lorraine

4

Ik neem aan dat je de taart niet met boetseersels gaat bekleden  ;)
[MOVE] -> decoreren

Vraag me af wat je bedoelt met gaan stinken? Als je materialen gebruikt die de juiste houdbaarheidsdatum hebben kan dat toch niet misgaan.
Voor het bewaren zie FAQ's: http://www.deleukstetaarten.nl/faq/68/H … +bewaren?/

5

Oh sorry Karin, ik heb het nog steeds niet door, geloof ik  :o ...hahahhahahaa
Denk ik dat het hier moet, dan toch ergens anders, ik ga mijn best doen om het voortaan in het goede topic te plaatsen  ;)

Dat wilde ik ff weten (over dat het goed blijft) je hebt soms spullen dan staat er een houdsbaarheids datum erop, maar als je het open maakt is het nog maar een bepaalde tijd houdbaar (heb ik het niet perse over spullen voor taarten te maken hoor!) vandaar.....

Groetjes Lorraine

6

Als je met rolfondant met tylose boetseert, is het bijna allemaal suiker. Dat gaat niet stinken hoor, het wordt alleen hard ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Dank je Marianne, ik heb het niet goed geformuleerd, geloof ik  :o ....
Wat ik hiervoor al schreef, is dat je soms dingen open maakt en dan is de houdbaarheid gelijk een stuk "korter" zeg maar....

Maar ik ga vandeweek lekker wat dingen proberen (ben nog maar een beginneling  :o het zal mij benieuwen hahahahhhaha) en als ze leuk zijn geworden, zet ik ze op mijn taarten  ;)

Thanxxx voor je reactie!

Groetjes Lorraine