1

Onderwerp: Rode en zwarte marsepein

Zojuist heb ik 2 kilo zelf gekleurde, rode marsepein weggegooid  :| ...De marsepein is nog niet over de datum, maar ruikt zuur. Nu ruik ik net aan de zwarte, niet zelf gekleurde marsepein en die ruikt hetzelfde....Komt dit door de kleurstof? Ik vind het niet smakelijk om dit over een taart te leggen....smaak begint immers met geur. Mijn andere zelf gekleurde marsepein ruikt prima. zijn er meer van jullie die dit hebben? Ik denk dat ik maar niet meer ver vooruit ga kleuren :-/

Geluk vermenigvuldigt zich, wanneer je haar deelt.

2

Re: Rode en zwarte marsepein

ik less mee

3

flummi schreef:

Zojuist heb ik 2 kilo zelf gekleurde, rode marsepein weggegooid  :| ...De marsepein is nog niet over de datum, maar ruikt zuur. Nu ruik ik net aan de zwarte, niet zelf gekleurde marsepein en die ruikt hetzelfde....Komt dit door de kleurstof? Ik vind het niet smakelijk om dit over een taart te leggen....smaak begint immers met geur. Mijn andere zelf gekleurde marsepein ruikt prima. zijn er meer van jullie die dit hebben? Ik denk dat ik maar niet meer ver vooruit ga kleuren :-/

welke merk gebruikt je?

4

Zeelandia....

5

Vreemd..... volg ook mee....

6

Vreemd. Is er kans dat er toch bacteriën bij zijn gekomen? Ik kleur rood of zwart nooit zelf, want ik vind dat je dan zoveel kleurstof nodig hebt voor een mooie kleur, dan het de smaak niet ten goede komt. Heb zelf nooit problemen gehad met Zeelandia dus ben benieuwd wat het kan zijn.

7

Ik heb dat een keer gehad met zwarte marsepein van funcakes . Niet zelf gekleurd dus, maar die werd behalve zuur ook een beetje hard en korrelig . Dus ik ging ervan uit dat er een gaatje heeft gezeten in de verpakking. Weggegooid uiteraard :-)

8

Ik heb dat een keer gehad met zwarte marsepein van funcakes . Niet zelf gekleurd dus, maar die werd behalve zuur ook een beetje hard en korrelig . Dus ik ging ervan uit dat er een gaatje heeft gezeten in de verpakking. Weggegooid uiteraard :-)

9

de regalice (volgens mij deze; afkomstig van bakels) ruikt altijd wat zuurder (soort azijnlucht)  niet lekker, maar je proeft er niets van. hij is juist erg lekker. Na een tijdje is deze geur snel weg.

10

De zwarte marsepein welke Onaangetast is en niet over de datum ruikt zuur en heeft een zure nasmaak....aangezien in de rode marsepein Ook veel kleurstof zit???? De rode heb ik weggegooid. De zwarte heb ik een klein stukje van oo de taart gedaan en ik toen ik dat stukje Proefde was de zure smaak weg???vreemd...