1

Onderwerp: Big Ben taart

Dit weekend heb ik een opdracht gekregen om een big ben taart te maken. Na wat googelen naar taarten kwam ik er achter dat ik geen voorbeeldtaartje kon vinden.. Dus ben ik zelf maar creatief aan de slag gegaan.
Ik heb de big ben op google bekeken en uitgeprint. Daarna heb ik alles in schaal aangepast aan de lengte van mijn taart (28 cm was de big ben in totaal)
De big ben zit het meeste werk in. Hier heb ik groeven in aan moeten brengen en die weer moeten opvullen met een grauwigere kleur om de schaduweffecten te verkrijgen. Wat ik jammer vond is dat de big ben gewoon aan een stenen plek staat en niet omringd is door bomen. Dit maakt de taart aan kleur weer iets minder vrolijk. Maar aan de andere kant vind ik hem zo wel erg realistisch!
Om hem op te fleuren heb ik er voor gekozen om tussen de lucht en de grond de vlag te verwerken als een soort van band over de taart heen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IWFTTJVL.jpg

Feedback is welkom!

Ik ben net begonnen met mijn website! Neem een kijkje :)
www.taartenvanzita.nl

2

Re: Big Ben taart

Heel erg mooi!
Waar ik zelf voor zou kiezen is om de BigBen iets eerder dan de onderkant van de taart te laten stoppen zodat het meer lijkt alsof hij op de stenen staat (wat overigens heel mooi gemaakt is, lijken net echte kiezels)

3

super gemaakt!

het is niet altijd makkelijk om opdrachten goed te verwerken

Maar deze is zeker en vast geslaagd

Echt een mooie taart
En door die vlaggen krijg je toch kleur in de taart

Mooi bedacht

de blik in hun ogen bij het zien van de taart, Dat is pas de moeite waard :-)

5

Vind dat je het heel leuk bedacht hebt. Ik denk niet dat ik geweten had hoe het te doen anders dan in 3D ofzo.

www.PartyaLot.nl
Taarten, workshops en catering

6

ik vind het een mooie taart! heb zo weer zin in een dagje londen! :)

7

Dankjulliewel voor de complimenten!
Het was idd een goed idee geweest om de big ben korter te maken.. Ik was zo geforceerd bezig om hem op schaal te maken naar de maxiamele grootte dat ik er nooit aan gedacht heb om hem bijvoorbeeld maar 27 centimeter te maken ;) Al gaat het kiezelpatroon wel aan de onderkant van de big ben door (de zijkant)

Haha anilin ik ben er zelf nog niet eens geweest! Kan niet wachten om te gaan ;)

Ik ben net begonnen met mijn website! Neem een kijkje :)
www.taartenvanzita.nl

8

Mooi geworden, er zit een boel werk in zo te zien!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)