1

Onderwerp: cupmaat

Hoe groot is een cupmaat?  Met wat kan ik het vergelijken, ik heb het namelijk niet in huis.

2

Re: cupmaat

??
je hebt geen cupmaat (bakvorm?) in huis..nee goh.
Nou dat weet jij net zo goed als wij denk ik ;) wat voor maat je kan gebruiken

succes

3

Nee dat bedoel ik niet. Om vullingen te maken voor cupcakes zie ik bij benodigdheden steeds staan `1 of 2 cups ongezouten boter.. etc

4

US cups
Cups Metrisch
¼ cup 60 ml
1/3 cup 70 ml
½ cup 125 ml
2/3 cup 150 ml
¾ cup 175 ml
1 cup 250 ml
1½ cup 375 ml
2 cups 500 ml
3 cups 750 ml
4 cups 1 liter
6 cups 1,5 liter

vond dit op internet... langleve google!!!!  :)

Like me on Facebook : buttercream.nl

5

Ik mld je even wat je staat verkeerd. Deze rubriek is namelijk voor het showen van je cupcakes enz.
Groetjes Miranda.

6

Ben ik nou zo gek dat ik echt aan iets hééééél anders moest denken toen ik de topictitel las? O-)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

de show-off rubrieken zijn om je ceaties te showen, niet voor vragen.

[move]--> taartendecoratie

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Een cup is een maat aanduiding die veel in Engels talige landen gebruikt wordt. Het maakt niet uit welke maat kop (cup) je gebruikt als je bij het recept maar telkens dezelfde kop gebruikt.

Voorbeeld: 2 kop bloem, 1 kop boter en 1 kop suiker
Dan gebruik je telkens dezelfde kop bijv een koffie kop.

Als je wel eens naar 24 kitchen kijkt en dan Bill Granger, die Australiër, die gebruikt altijd een soort van soepkom als maat beker.
Wil je veel deeg/beslag oid dan neem je een grote kop, heb je minder nodig dan een klein kopje.

Christine.

9 Laatst bewerkt door Scheila (10-11-2012 10:28)

Soheila schreef:

Hoe groot is een cupmaat?  Met wat kan ik het vergelijken, ik heb het namelijk niet in huis.

Op dit forum kon ik het niet vinden, terwijl ik weet dat ik het ergens tegen ben gekomen, lang geleden, maar hier is een link voor het omrekenen van cups naar grammen van bv bloem en boter.

http://allrecipes.com/howto/cup-to-gram-conversions/