1

Onderwerp: Eerste royal icing taart [feedback]

Eerste taart met royal icing versierd.

Had ruzie met mn marsefond eerste keer dat ik marsepein en fondant heb gemixt en t was echt een ramp t bleef scheuren!
Uiteindelijk uitgerold op plasticfolie toen over de taart gelegd en daarna t plastic eraf gehaald hierdoor zitten er wat rimpels in de marsefond, maar t ging me om t oefenen met icing en dat ging me redelijk goed af :D

nou hier is ie dan :

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/546859_385197554891045_988810993_n.jpg=
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/536502_385197591557708_237482126_n.jpg

2

Re: Eerste royal icing taart [feedback]

Ziet er goed uit voor de eerste keer.

Ik heb het vorige week voor het eerst gedaan en vond het niet mee en tegenvallen.
Het spuiten viel me mee, maar de juiste dikte vinden vond ik moeilijker, kwestie van doen en ervaring volgens mij.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

3

Oefening goed geslaagd, zo te zien! Leuk om te doen, hè?

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

4

Mooi ontwerp heb je gekozen en heel goed uitgevoerd voor de eerste keer.

Tieneke

5

ik doe het je niet na en...

ik vind dat gekreukelde nou juist erg leuk.
misschien vind jij het voor deze taart niet mooi, maar het kan in mijn ogen een hele leuke speelse basis zijn voor een taart  :Y

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

6

als je vaker met royal icing te werk gaat gaat het steeds beter
ben vandaag ook bezig geweest maar kreeg eht ook niet zo als ik wilde maar meer oefenen en dan hoop ik dat het met mij steeds beter gaat

7

Ziet er gaaf uit!! :thumb:  :Y  Wilde het de hele tijd ook al proberen, maar durf niet zo goed.  :nooo  Ik bedoel op de manier zoals jij het gedaan hebt. Zo ongeveer.

8

RESPECT!
Ik doe het je niet na (want ik vind het echt een vreselijk rotwerk  :o )

9

dank jullie wel allemaal :D

vind het erg leuk om te doen maar toen ik klaar was wel kramp in mn hand hoor :P

heb hopelijk gauw nog een kans t uit te proberen maar ik kan niet elke week taart gaan eten natuurlijk:P

@pandora: gewoon een taartje maken voor jezelf en lekker uitproberen :) als t niet mooi is, gewoon opeten dan zie je t niet meer;)

@Ini: gelukkig zijn er genoeg verschillende decoratie technieken :) voor iedereen wat

10

Knap hoor. Ik zie het mezelf nog niet zo gauw doen

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT

11

Mooi oefentaartje........ :Y

12

ziet er zeker goed uit voor de 1e keer.
als je kramp krijgt in je hand moet je even nagaan of je icing niet wat te dik was. Want je moet eigenlijk geen kramp krijgen ( nou ja, als je heel veel icing achter elkaar moet doen dan wel)
tip: probeer het netje volgende keer met een kleiner spuitmondje dan wordt het net iets fijner en oogt het meteen heel mooi.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

13

sil schreef:

ziet er zeker goed uit voor de 1e keer.
als je kramp krijgt in je hand moet je even nagaan of je icing niet wat te dik was. Want je moet eigenlijk geen kramp krijgen ( nou ja, als je heel veel icing achter elkaar moet doen dan wel)
tip: probeer het netje volgende keer met een kleiner spuitmondje dan wordt het net iets fijner en oogt het meteen heel mooi.

bedankt voor de tip dit was nr 3 volgens mij heb ik ook 1 en 2 dus ga ik de volgende keer proberen :)

kramp in mijn hand kwam voornamelijk door de onderrand en ik denk dat ik toen teveel icing in de zak had gedaan want t was erg moeilijk te gebruiken terwijl het begin heel makkelijk ging.

14

je kunt beter nooit teveel icing in de zak doen. Natuurlijk om kramp te voorkomen maar door de warmte van je hand verandert de icing ook van consistentie. Beter een keer bij vullen. Het fijne werk doe ik altijd met tip 1 of 2. Het is wel handig om dan meerdere nr.1 te hebben want ze raken nogal eens verstopt. dan kun je die even in een bakje water leggen en er een nieuwe opzetten zodat je toch door kunt gaan.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)