1

Onderwerp: Slagroom of botercreme (met pepernoten).

Hoi medebakkers!

Al in volle voorbereiding voor 5 december ben ik aan het bedenken wat voor vulling ik ga gebruiken bij mijn sinterklaaszaktaartje!

Raden jullie mij aan om de verkruimelde pepernootjes door slagroom of botercreme te scheppen? Ik zelf ben een liefhebber van slagroom maar ik lees af en toe dat het klef kan worden, ook met klopfix erdoor?

:D

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

2

Re: Slagroom of botercreme (met pepernoten).

Afgezien van het 'klefworden' moet een slagroomvulling in de koelkast bewaard worden en heb je dus (veel) minder tijd om de taart uitgebreid te versieren  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Sonj@ schreef:

Afgezien van het 'klefworden' moet een slagroomvulling in de koelkast bewaard worden en heb je dus (veel) minder tijd om de taart uitgebreid te versieren  ;)

Dat is zo, ik bekleed en versier sowieso altijd met tussendoor constant de taart in de koelkast. Bekleden, koelkast in, dingetjes maken, koelkast uit, erop, koelkast in, haha, zou dat wel kunnen?

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

4

Ik gebruik altijd MBC en doe daar een smaakje doorheen, bevalt erg goed !

Ik gebruik heel vaak slagroom als vulling en heb nog nooit een probleem gehad!
Ik merk wel verschil tussen slagroom met 30% vet en 35% vet....die laatste blijft veel dikker. Voor de zekerheid nog klopvast erdoor.

Ik doe het hetzelfde als Irochelle...tijdens het versiering maken staat mijn taart in de koelkast!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

6

Als je er zo'n leuke taart van maakt zou ik kiezen voor botercreme.  Als je dan aan de achterkant begint met snijden blijft je taartje het langst leuk om te zien en kan hij buiten de koelkast blijven pronken op tafel.

7

Het taartje wordt gelijk opgegeten, hmmm hmmm ik zal er nog even over nadenken  :think: maar fijn om te weten dat het wel kan!  :Y

8

Ik gebruik altijd 40% slagroom en die wordt nooit klef. Die is wel moeilijker te vinden (in België hebben ze die enkel in pakken van een liter of bij de Delhaize in kleinere potjes). Je moet daar ook nooit klopfix bijdoen want die is vanzelf heel stijf, wel oppassen natuurlijk dat je er geen boter van maakt ;) Persoonlijk vind ik slagroom veel lekkerder en frisser smaken dan botercrème.

Vorige week had ik wel botercrème met gehakte pepernoten gemaakt. Lekker met nog een beetje stukjes erin!