1

Onderwerp: Icing vraagjes

Hoi hoi,

Ik heb even een vraagje, we hebben voor volgende week een bestelling van 80 wuppies gebakjes, nu hadden we bedacht om die op te spuiten met icing, maar:

Kan icing rechtstreeks op biscuit gespoten worden?

Kan icing gekleurd worden? We moeten zwart/wit hebben (is voor een bruiloft)

Vanavond heb ik wat gestoeid met icing, beetjes gekleurd, maar het was gewoonweg steeds te dun, de vormpjes kreeg ik er niet in, het werd 1 gladde massa, dus ik baal nu gigantisch met zo'n opdracht voor de deur

2

Re: Icing vraagjes

volgens mij moet het wel kunnen
rechtstreeks op de biscuit wellicht moet je het eerst abricoteren om kruimels te voorkomen
en als je de icing dikker maakt loop hij niet uit consistentie 2
de pieken vallen net om  ik denk dat 3 te dik is
succes

3

Re: Icing vraagjes

Ik maak altijd van 500 gram suikerbakkerspoeder, 10 gram eiwitpoeder en 60 ml water (op lage snelheid 5 minuten mixen) icing. Dan is hij zo dik dat ik hem soms bijna kan hanteren (kneden) en moet er water bij om te kunnen spuiten. Denk aan druppelsgewijs!

Ik denk dat je een harig uiterlijk wilt. Dan zou ik inderdaad ook de middelste dikte nemen (pieken die net iets omvallen) of zelfs de dikste (pieken blijven staan). Hangt een beetje van af of je je uiterlijk zachter of harder wilt.

Je moet ook zorgen dat je kommen, mixer en spuitzakken/mondjes goed ontvet zijn. Vet kan er ook voor zorgen dat je icing wordt afgebroken en dun wordt.

Kleuren kan met gel van Wilton of Americolor. Als je levensmiddelenkleurstof op waterbasis gebruikt, kan het heel snel dun en onbruikbaar worden.

Nou, kun je hier iets mee? Anders moet je gewoon nog meer vragen hoor.  Ik ben vandaag thuis en kijk regelmatig op het forum. Enne... niet opgeven hoor. Het is zo leuk om te doen.

Tieneke