1

Onderwerp: dom dom vulling taart

Hallo meiden.
Ik moet morgen een taart maken.
En nou ben ik door omstandigheden helemaal vergeten om de botercreme mix te kopen.
Nou heb ik wel roomboter in huis. Kan ik daar een vulling mee maken of moet ik me zo nog naar de supermarkt haasten om banketbakkersroom te kopen.
Oja mijn andere laag is met aardbeien jam.
En gaat mijn fondant niet smelten door de banketbakkers room?

En dan nog een vraagje kan ik hem nu helemaal vullen en asfmeren?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Liefs

2 Laatst bewerkt door Tante Tien (08-11-2012 19:47)

Re: dom dom vulling taart

Je kunt met je roomboter wel merinque-botercreme maken of luchtige botercreme, daar kun je wel mee vullen. Recepten vind je links hiernaast en dan onder vullen.
Afsmeren met banketbakkersroom kan niet, dan smelt je fondant inderdaad. Blijf met vullen ook een stukje van de rand van de taart af. Als je daarna afsmeert met botercreme houdt dat de vulling wel binnen.

Tieneke

3

Heb je dan wel genoeg boter om te vullen en ook nog af te smeren ?

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

4

Bedankt.
Ja heb hier  nog ruim 500 gr roomboter liggen. Daar heb ik nou wel wel weer een voorraadje van ;).. Baal als een stekker.

Dus geen banketbakkersroom :s

Liefs

5

als je de ingerdienten hebt kan je zelf bbr maken nog veel lekkerder dan uit een pakje hier een link naar het recept

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/3 … kkersroom/

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

6

Ja dat heb ik allemaal in huis super bedankt  :D.
Zou het ook mogelijk zijn om 1 1/2 deel botercreme te doen met bv 1 deel banketbakkersroom als vulling. En dan een dijkje maken zodat het niet met de fondant in aanraking komt?

7

dat kan maar word wel zwaar denk ik :Y  ik zou persoonlijk alleen dijkje maken en vullen met bbr

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

8

Dus als ik een dijkje maak kan ik er met een gerust hart  banketbakkersroom tussen doen zonder dat de fondant smelt?

9

ja hoor, kan zelfs zonder dijkje. als je een cm uit de rand blijft komt de bbr echt niet aan je fondant.
de kier smeer je toch weer dicht met botercreme als je gaat afsmeren..

10

Joehoe, gelukkig dan ben ik gered.  Ik ben echt zoo blij met dieze forum. Ik bak al langer allerlei dingen, maar fondant taarten maken is iets nieuws voor mij. Dit word mijn derde taart die ik maak en dankzij jullie reacties denk ik dat  deze taart helemaal gaat lukken.  Mijn vorige taart heb ik met een tulband vorm gemaakt en heb ik met banketbakkersroom het gat gevuld die je na het bakken overhoud maar  had de room niet stevig genoeg gemaakt en dus met aansnijden.....  :think:  :Y  je raad het al hihi.

Liefs