1

Onderwerp: o jee.........

Ik lees zo vreselijk veel op dit forum, ik weet niks terug te vinden.
Misschien ben ik de zoveelste die t vraagt, maar ik weet t echt niet meer.

Ik heb mijn kapsel klaar, de 2 vullingen staan klaar en ik wil m morgen bekleden.
Moet er nu al de botercreme op of moet het gevulde kapsel zo in de koelkast?? :o

2

Re: o jee.........

Kan allebei! Ik zou hem nu afsmeren en dan morgen nog een keer met een warm paletmes zodat ie helemaal strak is!

Sweet as sugar and everything nice

3

Oei, wat heb je gedaan? Een ongevuld kapsel moet je niet in de koelkast doen, i.v.m. uitdrogen. Als je gaan vullen, moet je hem ook afsmeren en dan gaat hij wel in de koelkast. De botercreme beschermt dan tegen uitdrogen. (heb je meteen een handige manier om te onthouden)

Tieneke

4

Tante Tien schreef:

Oei, wat heb je gedaan? Een ongevuld kapsel moet je niet in de koelkast doen, i.v.m. uitdrogen. Als je gaan vullen, moet je hem ook afsmeren en dan gaat hij wel in de koelkast. De botercreme beschermt dan tegen uitdrogen. (heb je meteen een handige manier om te onthouden)

Tieneke

Klopt! als je het biscuit gebakken hebt (en dus nog niet gevuld) zou ik hem zeker niet in de koelkast zetten ivm uitdrogen ;). Wel kan je na het bakken (eerst laten afkoelen natuurlijk) de taart al gaan vullen & afsmeren waarna je hem dus wel in de koelkast moet/kan zetten. Dan stijft hij lekker op en kan je stukken straker bekleden. Succes!  :thumb:  :+

5

Gelukkig dat ik toch gekozen heb voor eerst afsmeren en koelen.

Moet ik de taart eerst een poosje uit de koelkast hebben voor ik met bekleden begin?

6

Nee hoor. Net als wat kelly87 aan geeft. Met een warm paletmes er langs gaan zodat ie helemaal strak is en dan gewoon bekleden

7

Nee juist niet. Eventueel met een warm paletmes nog strakker maken en bekleden als de bc nog wat stevig is. Dat gaat veel makkelijker.

8

goed zo!!
Ik ga meteen aan de slag!
Ik heb er weer zin in :lol:  :Y