Wat ik wel eens maak is het volgende:
Ik verkruimel een stuk of 8 bastognekoeken en doe dit door de slagroom. Ik gebruik hiervoor een bakje van...even denken...250 ml en klop dit op met klopfix. Vaak doe ik voordat ik de bastognekoeken erdoorheen doe ook nog wel eens een eetlepel mascarpone of roomkaas door de bastognekruimels heen, daar wordt hij iets steviger van. Hier vul ik dan een biscuit met een diameter van ongeveer 24 cm mee. En ik vul best dik moet ik zeggen. Een keertje waren de bastognekoeken op en toen heb ik er een paar eetlepels speculoos door gedaan, dat was erg lekker. Maar ik doe zulke dingen op smaak, in het begin meette ik ook alles af maar ik merk dat het zo ook goed gaat.
Ik zou dus een laag vullen met speculoos/slagroom (of slagroom met daardoorheen gemalen speculaas maar speculoos is lekker gemakkelijk en ook erg lekker). Wat daar ook lekker bij is, is een laag jam of kersenvlaaivulling, maar ik vind jouw idee van de botercrème mix met schuddebuikjes ook lekker hoor. Al heb je dan twee keer iets met speculaasachtige producten, misschien als verandering iets met chocolade en dan de schuddebuikjes over de vulling van speculoos/slagroom.
Je kunt eigenlijk eindeloos variëren, de dingen die je opnoemt zijn erg lekker hoor.
Ik denk dat je dan voldoende speculaas hebt gebruikt, ik heb eigenlijk nog nooit speculaaskruiden in een biscuit gedaan (klinkt ook wel lekker), maar een 'standaard' biscuit met een speculoosvuling is als erg lekker hoor.
Ik doe zelf nooit citroen door de botercrème maar je kunt als je het wilt stapsgewijs wat toevoegen en tussendoor een keer proeven.
Succes!
Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin:
www.zoetezinnen.nl