1

Onderwerp: Mijn eerste cupcake probeersels

Hoi hoi,

Ik heb me vandaag gewaagd aan mijn eerste cupcake versieringen, de cakejes had ik al eens gebakken.
Nu ja zoals jullie gaan zien, geen groot succes...
Ik hoop beter te worden
http://img801.imageshack.us/img801/7925/img00078201211061149.jpg

2

Re: Mijn eerste cupcake probeersels

Ik vind ze wél leuk !!    :Y

De eerste van mij zagen er zo niet uit hoor....  :D

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

3

Bedankt voor je reactie jo-oosie.

Ik had ook een nieuw receptje hier gevonden op het forum,
nu denk ik ook dat ik mijn graden te hoog heb gezet, ze waren heel mooi gerezen maar beetje te gaar denk ik...
Nu ja volgende keer beter...

Onlangs was er in de blokker redelijk wat cupcake materiaal en om te decoreren, en heb daar wat aangekocht, je ziet dat het geen proffesioneel materiaal is zoals op de webshops maar ik probeer verder

4

ik vind ze voor de eerste keer hartstikke leuk hoor! en je krijgt langzamerhand vast wel wat leuke uitstekers erbij. gewoon steeds wat kopen en in taartenwinkels zijn ook niet alle uitstekers even duur hoor. en anders vraag je toch wat aan de sint of kerstman  ;)
ik gebruik gewoon cakemix trouwens, gaat altijd goed.
heb je er ook opgelet voor welk soort oven het aantal graden in het recept was? bij hetelucht is het meestal een andere temperatuur namelijk.

5

Hey Renata2,

Nee ik heb er niet op gelet, er stond 180graden dacht ik, ik heb namelijk een gewone gasoven, en met standen ik had dus even op internet gezocht welke stand ik het moest zetten.

Nu zoek ik een goed lekker receptje voor de cupcakes maar enkel voor 6 cupcakes, omdat ik telkens 12 maak is het nogal moeilijk om ze telkens op te krijgen hihi...

Kun je ook gewoon oefenen met de rolfondat of marsepein voor versieringen te maken? kun je dat bewaren of niet?

Als ik wat beter wordt ga ik me wat beter materiaal aanschaffen.  :)

6

Ik vind het er leuk uitzien. Je ergens beginnen. Je kunt met fondant leuk 'spelen' en dus oefenen. Je kunt het lang bewaren. Als je meer cupcakes bakt en niet gelijk wilt opeten, waarom stop je ze dan niet in de vriezer. Heb je op een later moment nog wat. Doe ik ook steeds, zo hebben we elk weekend iets lekkers bij de koffie.

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT

7

chocomouse schreef:

Hey Renata2,

Nee ik heb er niet op gelet, er stond 180graden dacht ik, ik heb namelijk een gewone gasoven, en met standen ik had dus even op internet gezocht welke stand ik het moest zetten.

Nu zoek ik een goed lekker receptje voor de cupcakes maar enkel voor 6 cupcakes, omdat ik telkens 12 maak is het nogal moeilijk om ze telkens op te krijgen hihi...

Kun je ook gewoon oefenen met de rolfondat of marsepein voor versieringen te maken? kun je dat bewaren of niet?

Als ik wat beter wordt ga ik me wat beter materiaal aanschaffen.  :)

je kunt de volgende keer gewoon de helft van de ingredienten gebruiken, als je verder tevreden bent over het recept.
ik gebruik dus altijd cakemix (uit de supermarkt) en ik maak ook weleens de helft als ik minder cupcakes wil. ik gebruik ook soms pakken van homemade, daar haal je net wat minder uit dus voor jou misschien ideaal. maar zelf vind ik het ook handig om een deel in te vriezen en dan later te decoreren, het bakwerk hoef je dan maar 1x te doen en het smaakt net zo lekker ;)
verder kun je met fondant en marsepein steeds weer opnieuw proberen figuren te maken, tot je tevreden bent. ook kun je het (ingepakt in plastic zakjes in een plastic bakje) bewaren tot de houdbaarheidsdatum. de versieringen kun je ook bewaren onder plastic folie of in een bakje. ik hoop dat je er wat aan hebt!

8

Thanks!

Ik heb hier zeker wat aan!
Dom van mij dat ik daar niet aan had gedacht om het in te vriezen  :o
Voila, ik heb hier alweer iets geleerd. ga ze dus invriezen de volgende keer.
En super dat je met fondant en marsepein kunt blijven proberen, het was de eerste keer dat ik het gebruikte, daarvoor maakte ik gewoon de cakejes en muffins en koekjes enzo...
Ik ben zo blij met mijn nieuwe hobby  :Y (en mijn kids ook hihi)