1

Onderwerp: Piping gel op ganache....

Hallo,

Mijn collega wilt voor der zoon, haar idee, om bovenop chocolade te doen en eromheen marsfont. Maar nu is mijn idee om een leuke kleine zee te maken van piping gel op de ganache, maar wel dat de ganache helemaal besmeerd of overgoten wordt op de biscuit. Is dat mogelijk?? Kan de piping gel ook op de zijkant gesmeerd worden? of gaat dat naar "beneden" glijden, om het zo te zeggen.

Ik heb al eerder een taart gemaakt met ganache en er gewoon overgegoten en werd best hard, dus niet meer besmeerbaar.

Dus nogmaals mijn vraag. Is het mogelijk?? Heb zoveel ideeën, maar wil toch graag weten of dit mogelijk is. :rolleyes:  :think:

2

Re: Piping gel op ganache....

Niemand die mij hierbij kan helpen????? :(

3

Zelf heb ik het nog nooit geprobeerd en ik werk ook niet zo graag met piping gel.
Ik denk dat de ganache wel hard genoeg zal zijn, maar omdat het gladder is dan fondant, zal piping gel mss wel wat sneller van de zijkant afglijden.
Ook denk ik dat ganache te donker is en de kleur altijd zal doorschijnen omdat piping gel toch vrij doorzichtig is.

Misschien kan je eerder royal icing gebruiken?

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

4

Ik neem witte chocolade en daar ga ik kleurstof in doen. Al is het maar om bovenop een klein zeetje te maken. Zou de ganache niet smelten ofzo?? :think:

Maar royal icing is ook een mooie mogelijkheid!! Dank je! :)