1

Onderwerp: help marsepein & rf lossen op....

Ik koel mijn taarten sinds kort, mede omdat ik gelezen had dat deze dan wat strakker kan krijgen....ik doe het maar heel kort :-)(net de tijd van het uitrollen) geen nacht oid. Maar nu gaat mijn taart,marsepein en soms ook rf oplossen!!!

Komt dit door de kou uit de taart? Ik smeer af mer mix bc.  Kan ik beteren mèt iets anders afsmeren?.?.

Help!:-)

Re: help marsepein & rf lossen op....

Niet afsmeren met de mix botercreme, maar gewoon met de1:1 botercreme

Wat bedoel je met rf?

I never met a calorie I didn't like....

3

Ik denk rf = rolfondant

Geen mix met water gebruiken voor afsmeren! 1:1 botercreme of ganache.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

Henriette34 schreef:

Ik denk rf = rolfondant

Geen mix met water gebruiken voor afsmeren! 1:1 botercreme of ganache.

:grr:

Gelukkig was jij nog wel helemaal wakker! :lol:

I never met a calorie I didn't like....

Het koelen is het probleem niet!
Ik ga wel altijd even met een handdoek over de achterkant van de koelkast en sinds kort (nadat ik de tip hier kreeg) heb ik een klein bakje zout in de koelkast staan wat het vocht absorbeert.

En idd NIET afsmeren met de mix....of veel minder water gebruiken en echt precies de gebruiksaanwijzing volgen.

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

6

Esthers Feestelijke Taart schreef:

Het koelen is het probleem niet!
Ik ga wel altijd even met een handdoek over de achterkant van de koelkast en sinds kort (nadat ik de tip hier kreeg) heb ik een klein bakje zout in de koelkast staan wat het vocht absorbeert.

En idd NIET afsmeren met de mix....of veel minder water gebruiken en echt precies de gebruiksaanwijzing volgen.

Bedankt voor je advies!!!

7

Wat is er mis met afsmeren  met de botercrememix ?  Gaat bij mij prima, hoop niet dat dit puur geluk is geweest dan. Of spreken we hier over een andere mix?

Ben nu bang om het nog te gebruiken :(

8

nicjebeer schreef:

Wat is er mis met afsmeren  met de botercrememix ?  Gaat bij mij prima, hoop niet dat dit puur geluk is geweest dan. Of spreken we hier over een andere mix?

Ben nu bang om het nog te gebruiken :(

Dat hoeft niet hoor. In mix zit water en daarvan kan je bekleding gaan smelten. Als je goeie kwaliteit marsepein gebruikt, is het risico minder. Maar er zijn ook verhalen van dames die al jarenlang met mix afsmeren, bekleden met fondant en nooit een probleem hebben. Ik zou niet bang worden als ik jou was en gewoon lekker taarten zoals je altijd doet.

Tieneke

9

Dankjewel  voor je reactie , mijn angst komt voort uit het feit dat ik altijd aflever op de dag dat ik bekleed.  En de taart dan ook die dag wordt opgegeten. Volgende maand maak ik een trouwrtaart  die ik twee dagen eerder aflever . Straks gaat het wel smeken na een dag ofzo... misschien start ik even een nieuw onderwerp om duidelijkheid te krijgen  :-)

10

Er zijn al veel discussies en vragen over geweest. De meningen blijven volgens mij verdeeld. Gebruik de zoekfunctie maar eens.

Tieneke

nicjebeer schreef:

Dankjewel  voor je reactie , mijn angst komt voort uit het feit dat ik altijd aflever op de dag dat ik bekleed.  En de taart dan ook die dag wordt opgegeten. Volgende maand maak ik een trouwrtaart  die ik twee dagen eerder aflever . Straks gaat het wel smeken na een dag ofzo... misschien start ik even een nieuw onderwerp om duidelijkheid te krijgen  :-)

mmm....een taart 2 dag voor gebruik afleveren zou ik ook niet doen....dan is ie toch niet meer vers??

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten