Onderwerp: van het begin tot nu!
ik ben 5 jaar geleden begonnen met het maken van taarten en dan eigenlijk alleen 2 keer in het jaar met de verjaardag van mijn zoontje en ons zelf.
ik gebruikte de rescepten uit mijn kookboek en van bekleden zo als hier had ik nog nooit gehoort of gelezen dus maar zelf wat dingen uit gegoochelt hahaha. tot ik er achterkwam dat ik veel kon leren via dit forum! waar ik marsepijn en fondat kon halen want met dat ene blekke stukje marsepijn bij de jamin vandaan kwam je niet verder dan alleen de boven kant van de taart 
dus hier van af het begin tot nu.
zonder ervaring en informatie van bekleden etc:
winnie the pooh voor de eerste verjaardag van mijn zoontje met bankketbakkers room en slagroom
zijn meptaartje met banketbakkersroom gevult
een mokka taart omdat mijn vriend daar zo dol op is
kwarktaart met kerssen
taartje voor de jarige buurvrouw met slagroom en drank
aardbeienkwarktaart
hier was ik bij een taartenwinkeltje er achter gekomen dat je in grote hoeveelheden marsepein kon kopen met kleurstof
ik wist alleen nog niet dat een dubbel hoge taart eigenlijk gescheiden is van de onderste taart
maar hij hield het super hahahaha.

met infromatie van dit forum voor het bekleden en decoreren van de taarten!
hier had ik gehoort van botercreme en het spuiten van uhm ben even de naam kwijt (4 jaar gelden hahaha)
hier leerde ik hoe ik roosjes moest maken
hier het afsrukken van tekeningen op ouwel!
het spuiten en maken van royal icing 
en "eetbare" viltstieften
hier leerde ik hoe ik de bovenkant van de taar recht afkon aten lopen inplaats van bol en voor het eerst met fondant
kleurstof om mee te schilderen
voor het eerst boedseren

samen met zoon lief wat cakes gemaakt
uitprobeersels van alles met forndant hulp middeltjes etc!

eerste "3d" taart
fondant dat niet mee wilde werken (zie witte laag)

het bekent maken van mijn zwangerschap
na een jaar er even tussen uit te zijn geweest weer een opdrachtje

3d vis samen met mijn zoontje 

zo van niets naar iets 

dus misschien is een cursus toch eens nodig