1

Onderwerp: Babyroze en babyblauw

Eindelijk durf ik ook eens een taart te plaatsen. Ik lees al even mee, en maak ook al een tijdje taarten.  O-)

Deze taart is voor een meisje van 14. Zij wilde een taart met babyblauw en babyroze. Verder wist ze het niet zo goed en kreeg ik dus de vrije hand.

Het is een 25cm taart gevuld met Nutella botercrème en aardbeienjam. Bekleed met marsepein. De strik is gemaakt van 50/50 gumpaste en fondant. Sinds ik de Wilton Gum Paste cursus heb gedaan wil ik eigenlijk alleen nog maar met fondant en gumpaste werken. Maar mijn marsepein moet op. Zo ben ik dan ook wel weer.  :Y

http://i189.photobucket.com/albums/z234/hieke_2007/IMG_4485.jpg

http://i189.photobucket.com/albums/z234/hieke_2007/IMG_4486.jpg

http://i189.photobucket.com/albums/z234/hieke_2007/IMG_4488.jpg

Bedankt voor het kijken!  :)

2

Re: Babyroze en babyblauw

Leuke taart hoor!! Lieve kleurtjes...

Waarom mix je je marsepein niet met fondant? Doe ik sowieso altijd (met het bekleden van de taart iig). Het boetseren doe ik wel met fondant. Ik vind persoonlijk marsepein lekkerder (en de meeste mensen waar ik taarten voor maak ook), en wanneer je marsefond gebruikt heb je meer de smaak van marsepein, terwijl je wel de soepelheid van fondant hebt :)

Iig leuke taart :D

www.feestgemak.com --> voor taarten en meer!

3

Dank je wel! Dat is een goede tip zeg, daar kan ik wel wat mee. Ik vind het allebei niet lekker, net als chocolade... hihi. Handige hobby hoor zo. Scheelt wel in de caloriën bij het opeten.  :lol:

4

mooi geworden

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

5

:thumb: Ziet er gaaf uit echt een super taart ik maak zelf ook zulk soort taarten
En cakepops

6

Sister schreef:

Dank je wel! Dat is een goede tip zeg, daar kan ik wel wat mee. Ik vind het allebei niet lekker, net als chocolade... hihi. Handige hobby hoor zo. Scheelt wel in de caloriën bij het opeten.  :lol:

Hihi wat grappig dat je dan toch voor de fondant taarten gaat, terwijl je het zelf niet lust ;)
Je kan natuurlijk ook meer afsmeren met bv. botercreme of een slagroomtaart maken, en dan alleen de decoraties met fondant doen... Dan lus je hem zelf tenminste ook. Hoewel, das dan misschien weer slecht voor de caloriën ;)

Ik vind zelf een klein stukje fondant best lekker, maar vind de hele taart ermee bekleden te overheersend. Maar het werken vind ik met fondant wel veeeeel makkelijker. Dus daarom een mixje :)
Toen ik dat ben gaan doen, kreeg ik veel meer te horen dat de taarten naast mooi ook super lekker waren!

www.feestgemak.com --> voor taarten en meer!

7

oeh interessante tip....mixt dat wel goed dan? fondant is toch heel anders van textuur. Gaat het dan minder snel scheuren?

Taart Smakelijk is de naam

8

Patjepie schreef:

Waarom mix je je marsepein niet met fondant? Doe ik sowieso altijd (met het bekleden van de taart iig). Het boetseren doe ik wel met fondant. Ik vind persoonlijk marsepein lekkerder (en de meeste mensen waar ik taarten voor maak ook), en wanneer je marsefond gebruikt heb je meer de smaak van marsepein, terwijl je wel de soepelheid van fondant hebt :)

Wat is dan de mengverhouding?? 50/50?? En mengt het dan wel goed??

9

Patjepie schreef:

Wat is dan de mengverhouding?? 50/50?? En mengt het dan wel goed??

10

Patjepie schreef:

Hihi wat grappig dat je dan toch voor de fondant taarten gaat, terwijl je het zelf niet lust ;)

Ik ben begonnen met taarten voor de 4e verjaardag van mijn dochter..... Zij (inmiddels bijna 6) vindt marsepein en fondant heerlijk!  :D En ze is ook besmet, ze wil de versiering voor haar komende verjaardag zelf doen.  :Y Vlindertjes, hartjes... etc.... :cool: