1

Onderwerp: Marshmallow fluff invriezen

Goedenavond,

Ik heb een tijdje terug iets te veel marshmallowfluff gemaakt en heb een gedeelte in de vriezer gedaan (bij wijze van test). Maar weten jullie of je iets gemaakt van eiwitten eigenlijk wel kan invriezen?
Ik heb zo nieuwe gemaakt, maar ik was er gewoon benieuwd naar.

Klopt het ook dat de eiwitten garen doordat je er gloeiend hete suikersiroop bij gooit? Ik ben nogal een beetje huiverig wanneer ik dit als topping gebruik en kleine kindjes er van eten.

Alvast bedankt!

Marleen

Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl

2

Re: Marshmallow fluff invriezen

Je kunt MBC ook invriezen en dat is ook op basis van eiwitten, dus dat moet wel lukken.
Eiwitten worden wel wat verhit door de suikerstroop, maar of je zo boven het kritieke salmonellapunt uit komt, weet ik niet. Voor de zekerheid kun je ook gepasteuriseerd eiwit gebruiken (bij de groothandel) of eiwitpoeder                                                                     aangelengd met water. Dan heb je geen risico.

Tieneke

3

Ik ken het recept, gebruik alleen zelf altijd gepasteuriseerd eiwit of poeder... Maar invriezen gaat prima, heb zo al vaker als toef ingevroren.

4

Als je daar hete suikersiroop bij giet gaat het gevaar voor salmonella niet weg zijn (te korte duur) en er is een kans dat het eiwit gaat stollen.