Re: GRRRRR biscuit funcakes mix; er komt een blaas op ?!?!?
misschien ga ik ook wel een even mailtje sturen naar funcakes, bedankt in ieder geval voor de reacties!
En ook ik hoor graag wat het resultaat is van andere bakmixen!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » GRRRRR biscuit funcakes mix; er komt een blaas op ?!?!?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
misschien ga ik ook wel een even mailtje sturen naar funcakes, bedankt in ieder geval voor de reacties!
En ook ik hoor graag wat het resultaat is van andere bakmixen!
Ik heb nog nooit problemen gehad met een "blaas", soms heb ik wel een bolling, dit komt volgens mij omdat ik dan teveel mix in de vorm heb gedaan..
Maar kan het niet iets simpels zijn als de houdbaarheids datum van de mix? Of misschien niet op een juiste plek bewaard? Te vochtig of te warm..
Ik heb mijn mix ook altijd van funcakes en na openen pak ik het pak in met huishoudfolie en stop m daarna in een plastic zip zak. Hij staat bij mij tussen de rest van mn spulletjes op een lege slaapkamer in een kast.
Hopelijk komen jullie eruit!
mamski schreef:pinkcloud schreef:Even off topic over de reactie van funcakes: ik heb hun laatst ook gemaild met klacht over de biscuitmix. Moest ik het batchnummer opsturen want er was een foute mix in de omloop. Maar goed, mijn nummer kwam volgens hun niet overeen met dat van de foutieve mix, dus vroegen ze mij hoe lang ik mixte. Ik mix altijd 7 tot 8 min op de hoogste stand, daarna nog 2 tot 3 op de laagste. Kreeg ik als antwoord dat het mijn fout moest zijn dat de biscuit niet goed rees, kruimelig was, enz, omdat ik te lang mix...:s mixtijd moest volgens hun 5 +2 zijn.ik heb hun toen verzocht de instructie op de nieuwe verpakkingen ook aan te passen, want daar vermelden ze toch echt een langere mixtijd. Ik heb nu de mix van bouwhuis besteld en als ik daar tevreden over ben zijn ze mij iig kwijt als klant bij funcakes, ik voelde me zeker niet serieus genomen door hun.....
Sorry voor mijn offtopic reactie....
Dank jewel voor je reactie, ik ben eigenlijk wel blij dat je het laat weten.
Wat een belachelijk antwoord van FC over de mixtijd. Er wordt toch altijd op gehamerd dat je zo lang moet mixen en nu ineens doe je het fout. Ze hebben gewoon zitten klooien met goede mix. Ik heb deze ellende sinds ze vernieuwd zijn. En ik ben niet de enige dat heb je ook in mijn topic kunnen lezen.
Laat je even weten hoe Bouwhuis bevalt, want ik ben ook zoekende.
Ik voel me ook niet serieus genomen, na hun antwoord op mijn klacht heb ik gewoon 2 maanden niets gehoord en toen kreeg ik hun ietwat aangepaste mix in een oude verpakking terwijl ze al ruim een maand nieuwe verpakkingen hadden !!Ik laat zeker even weten hoe het gegaan is met de mix, ik heb ook hun marsepein besteld en daar ben ik al heeeeeel tevreden over! Fijn om mee te werken en veel lekkerder als funcakes!
Inmiddels moet ik vermelden dat ik gisteren kort na het plaatsen van dit bericht een mail van Funcakes heb gekregen, waarin ze schrijven dat ze vanuit het forum begrepen hebben dat ik nog niet naar tevredenheid met de biscuitmix kon werken. Ze hebben mij alsnog een nieuwe verpakking gestuurd en deze heb ik vandaag ontvangen.
ik ben fan van bouwhuis!
de biscuitmix, marsepein en cc mix haal ik echt nu altijd daar vandaan
Hallo dames,
Ik gebruik ook de mix van funcakes. Ik heb nog nooit last gehad van een blaas. Tot vandaag....met een nieuw pak. Ik heb zekerheidshalv nogmaals een biscuit gebakken, maar idem dito. Ligt dit aan de mix, is deze veranderd? Weet iemand (al) iets.
Dank je wel
IK WORDT GEK!!! een tijd geleden (zie mijn bericht eerder dit topic) kreeg ik een vernieuwde zak van biscuitmix van Funcakes. Ik was toen aan een andere geopende verpakking bezig en ben sinds vorige week toegekomen aan de zak die ik van hun toegestuurd kreeg, EN MIJN KAPSELS WORDEN HELEMAAL NIET MEER ZO HOOG!!!!!
voorheen, toen het recept nog niet vernieuwd was waren mijn kapsels ongevuld ongeveer 8cm hoog. Nu komen ze echt niet meer hoger dan 6 cm!! ik baal hier zo van!
Volgens mij is dit nog steeds die foute batch die in de omloop was, alleen kan ik nu nergens het batchnummer meer vinden. Wat een gezeur, echt een grote teleurstelling sinds het recept vernieuwd is! 3 weken geleden heb ik nog gebakken met de oude receptuur (1kg verpakking) en die gingen super! en nu dit......
Ik heb al een hele tijd ellende met de vernieuwde mix van Funcakes. Ook heb ik behoorlijk wat mails met hun gevoerd en ook wat toegestuurd gekregen. Ik ben niet de enige heb hier al eens een topic over gehad. Ook ik wil de oude mix terug.
Nou zijn ze er bij Funcakes wel mee bezig, heb enige tijd geleden een telefoontje gehad en een man stelde voor dat hij bij mij, met mij zou komen bakken, echter ik kon niet(was voor de dag erna). Maar ik heb begrepen dat hij naar meerdere toe ging. Van een iemand heb ik vernomen dat de oude mix beter uit de bakronde kwam dan de nieuwe.
Meer weet ik ook niet.
Maar laat het aub weten bij Funcakes zodat ze weten dat er steeds meer mensen hopen dat de oude mix terug komt.
Beetje off topic: Ook hun botercreme mix hebben ze nu veranderd, vroeger moest je mix, poedersuiker en water tot een papje roeren. Nu alleen nog mix en water. Ze hebben dus de suiker al toegevoegd. Ik kan dus nu niet meer minder suiker erin doen en de boel is in verhouding duurder geworden, want waar je vroeger 1 zak bcm en 1 zak sbp nodig had, moet je nu 2 zakken bcm kopen en ben je dus duurder uit.
Ik snap al dat veranderen en vernieuwen niet als je al een perfecte mix hebt.
Wat ben ik 'blij' met de berichten in dit topic. Ik dacht al dat het aan mij lag. Ik heb geen kleffige boel meer onderin doordat ik ze nu iets langer bak, maar moet dan wel erg opletten dat het niet te droog wordt. Wel heb ik nog steeds een blaas langs de rand van de bodem tot ong. 1 cm naar het midden. Heel vervelend! Voorheen had ik dat echt niet.
Nooit gedacht dat het aan de mix zou kunnen liggen. Nu er zoveel van jullie last van hebben (en voorheen niet), moet het wel met de mix te maken hebben.
Ook maar eens mailen dus of een andere mix proberen...
Idd belachelijk, al die veranderingen aan een goed product. En nu ook de botercreme vernieuwd...... ZUCHT!!!
Wat betreft de biscuitmix: ik had nog een dichte 1kg biscuitmix verpakking van Bouwhuis staan, net geprobeerd en ik heb EINDELIJK weer een geweldig mooi kapsel staan! exact dezelfde ingrediënten, exact dezelfde bereidingswijze, alleen de prijs is anders; de Bouwhuis mix is goedkoper! oké, niet heel veel, maar toch...:) Ik ben OM! naar de mix van Bouwhuis! (nu maar hopen dat 'ie lekker is, maar daar heb ik 't volste vertrouwen in!)
ik heb deze week ook de bouwhuis mix gekocht heb nog wel een zak funcakes staan die ik eerst op maak. Maar je kan hem dus hetzelfde bereiden als de funcakes mix?
Ik hoop dat dit het ei van Columbus is ben ik weer helemaal blij!
Idd belachelijk, al die veranderingen aan een goed product. En nu ook de botercreme vernieuwd......
ZUCHT!!!
Deze veranderingen waren niet 'zomaar'... de mix is namelijk lactose vrij geworden (en aangezien heel veel mensen lactose vrij moeten bakken was dat wel een uitkomst..)
De mix voor botercreme.. er is aan de receptuur niets veranderd, enkel de suikerbakkerspoeder is erbij gevoegd. Voor veel mensen was het juist een probleem dat ze die er nog bij moesten kopen. Zeker voor de startende bakker, die vinden bijna 10.00 euro uitgeven aan alleen de botercreme waar ze 10 taarten mee kunnen bakken een hoop geld.
pinkcloud schreef:Idd belachelijk, al die veranderingen aan een goed product. En nu ook de botercreme vernieuwd......
ZUCHT!!!
Deze veranderingen waren niet 'zomaar'... de mix is namelijk lactose vrij geworden (en aangezien heel veel mensen lactose vrij moeten bakken was dat wel een uitkomst..)
De mix voor botercreme.. er is aan de receptuur niets veranderd, enkel de suikerbakkerspoeder is erbij gevoegd. Voor veel mensen was het juist een probleem dat ze die er nog bij moesten kopen. Zeker voor de startende bakker, die vinden bijna 10.00 euro uitgeven aan alleen de botercreme waar ze 10 taarten mee kunnen bakken een hoop geld.
het was in principe een goed product. voor mensen die lactose_vrij bakken een aparte mix op de markt brengen was ook niet gek geweest.
wat betreft de botercreme: die kan prima aangemaakt worden met poedersuiker (al dan niet van het aldi-merk wat overigens prima werkt en smaakt en dat voor 80cnt per 250 gram.)
maar goed, ieder zn mening, ik ben fan van bouwhuis...:)
Bommeltje schreef:pinkcloud schreef:Idd belachelijk, al die veranderingen aan een goed product. En nu ook de botercreme vernieuwd......
ZUCHT!!!
het was in principe een goed product. voor mensen die lactose_vrij bakken een aparte mix op de markt brengen was ook niet gek geweest.
wat betreft de botercreme: die kan prima aangemaakt worden met poedersuiker (al dan niet van het aldi-merk wat overigens prima werkt en smaakt en dat voor 80cnt per 250 gram.)maar goed, ieder zn mening, ik ben fan van bouwhuis...:)
Als je taarten maakt heb je toch poedersuiker of sbp in huis voor je afsmeercreme???? Het is dus op deze manier niet meer mogelijk om minder suiker aan de creme toe te voegen. En op deze manier voor ons duurder geworden.
En wat betreft het lactosevrij maken van de mix, dan het hele pakket en ook maar meteen gluten vrij, suikervrij, ei vrij, enz enz.
In de supermarkt is er ook een apart rek waarop je aangepaste producten kunt kopen. Stel je voor dat we allemaal aangepast moeten eten omdat sommige mensen een allergie of intolerantie hebben.
Ik gun degene die de lactose vrije mix moeten gebruiken deze mix, maar gun ons dan ook de gewone ( niet verbeterde) oude mix.
pinkcloud schreef:Bommeltje schreef:Deze veranderingen waren niet 'zomaar'... de mix is namelijk lactose vrij geworden (en aangezien heel veel mensen lactose vrij moeten bakken was dat wel een uitkomst..)
De mix voor botercreme.. er is aan de receptuur niets veranderd, enkel de suikerbakkerspoeder is erbij gevoegd. Voor veel mensen was het juist een probleem dat ze die er nog bij moesten kopen. Zeker voor de startende bakker,
die vinden bijna 10.00 euro uitgeven aan alleen de botercreme waar ze 10 taarten mee kunnen bakken een hoop geld.
wat betreft de botercreme: die kan prima aangemaakt worden met poedersuiker (al dan niet van het aldi-merk wat overigens prima werkt en smaakt en dat voor 80cnt per 250 gram.)maar goed, ieder zn mening, ik ben fan van bouwhuis...:)
Als je taarten maakt heb je toch poedersuiker of sbp in huis voor je afsmeercreme???? Het is dus op deze manier niet meer mogelijk om minder suiker aan de creme toe te voegen. En op deze manier voor ons duurder geworden.
En wat betreft het lactosevrij maken van de mix, dan het hele pakket en ook maar meteen gluten vrij, suikervrij, ei vrij, enz enz.
In de supermarkt is er ook een apart rek waarop je aangepaste producten kunt kopen. Stel je voor dat we allemaal aangepast moeten eten omdat sommige mensen een allergie of intolerantie hebben.
Ik gun degene die de lactose vrije mix moeten gebruiken deze mix, maar gun ons dan ook de gewone ( niet verbeterde) oude mix.
Ik dacht ook al dat het aan mij lag.....weer van alles geprobeerd, maar werd het toch steeds niet helemaal
Toch maar eens een andere mix testen!
ik ben blij dat dit forum er is. heb al even niet veel meer gebakken en vol nieuwe ideeën en zin weer aan de slag gegaan. Nu we weer meer binnen vertoeven en de feestmaand er weer aankomt heb ik maar voor een 5 kilo zak gekozen. geloof dat als ik dit allemaal zo lees ik dit beter niet had kunnen doen. Heb de afgelopen weken al e.a. gebakken maar de taarten bleven laag en worden
Hoi taarten baksters.
Ik heb me gister aangemeld bij de leukste taarten, dus nog helemaal blanco.
Gister mijn eerste taart gebakken in de rechte vorm had ik bovenop kleine blaasje het zier er uit als kleine lucht belletjes.
maar de ronde vormen (borsten maken)
Ook een grote blaas je schuift hem er zo af en ziet er klef uit onder deze laag.
Ben ik blij dat ik lees dat het niet helemaal aan mij ligt.
Ik hou jullie in de gaten en ga vast en zeker veel van jullie leren.
Zo'n grote (en kleine) blaasjes kunnen ook ontstaan door het niet goed mixen, en dan vooral het niet goed langzaam na-mixen
Heb je een 'oud' receptuur van funcakes, dan minimaal 10 minuten met een standmixer op hoogste snelheid, en zeker 2 minuten op de laagste stand (bij een handmixer nog langer door mixen)
Ondertussen is de funcakes niet lactose vrij meer (check je verpakking) en kun je weer 8 minuten hoog mixen en 2 minuten laag
En de discussie dat funcakes zich maar niets van mensen met een lactose allergie moeten aantrekken..
Ik heb eigenlijk nooit anders gehad dan deze plakkerige laag en ik dacht dat het er gewoon bij hoorde!
Over de botercreme, ik heb laatst voor het eerst dit gekocht en ik was juist blij dat er geen poedersuiker bij hoefde, want dan moet ik weer 2 zakken kopen etc! Ik dacht dat dit juist goedkoper was dan 2 zakken kopen.
Ik blijf dit topic even volgen
In normaal biscuit from scratch zit ook geen lactose dus snap t hele punt niet
Dank je Bommeltje voor je reactie.
Ik heb idd een handmixer gebruikt en ik denk dat ik idd geen 2 minuten op de laagste stand heb gemixt. OEPS.
Ik was vanmiddag in de taartshop in wormerveer zij vertelde dat ik de ronde schaaltjes na de baktijd die staat aangegeven op de verpaking nog eens minuten op een lagerestand moet bakken.
zij heeft er nooooiiiiitttt last van een blaar op haar bakkunst.
Ik ga het zaterdag nog eens proberen.
Vanavond proberen om mijn borstentaatje te bekleden, pff het insmeren met botercreme is ook een klus. Maar ja even doorzetten eens zal het me wel lukken.
Groetjes en een fijne avond allemaal.
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » GRRRRR biscuit funcakes mix; er komt een blaas op ?!?!?