1 Laatst bewerkt door suutje (04-11-2012 19:28)

Onderwerp: fondant plakken

ik kan hier uren dwalen op zoek naar tips maar heb niet zoveel tijd nu.
Morgen ga ik een taart decoreren; fondant is de toplaag en dan wil ik daar fondant letters, marsepein en chocolade figuren op plakken.
Waar kan ik dat het beste mee doen?

Ik hoor water, botercreme, eiwit, jam...

2

Re: fondant plakken

het prettigst is daar wel eetbare lijm voor.. deze kun je kant en klaar kopen , of zelf maken door tylose met water te mengen ( 1 deel tylose op 30 delen water) en een nachtje te laten staan..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

liever een simpel recept, ik decoreer amper taarten dus wil niet teveel aanschaffen ervoor...

4

Water lukt ook heel goed hoor. Niet al te zware decoratie aan de zijkant plakken.....letters etc blijft verder goed plakken!
Met een waterkwastje werkt fijn, maar heb in het begin gewoon een kommetje water en mijn vingers gebruikt  ;)

n'Djoy elke dag!

Beetje water is vaak al voldoende voor fondant op fondant. Ook pipinggel zoals in het kopje recepten op de site zelf kan. Royal icing kan ook. Water gebruik ik vooral voor lichte decoraties, ri als het loeivast moet zitten of erg zwaar is. Voor chocolade kun je ook beetje gesmolten chocolade gebruiken. Anders op een stukje wat je over hebt even proberen wat voor jou het lekkerste werkt.

Succes!

Groetjes Petra

6

voor lichte dingen water of water met poedersuiker. Voor zware dingen: klein beetje fondant oplossen in water (nachtje laten staan).

Geluk vermenigvuldigt zich, wanneer je haar deelt.