1

Onderwerp: Glazuur

Het zal ongetwijfeld al vaker gevraagd zijn maar kan ik zelf glazuur maken? Het kleuren zal wel met kleurstoffen gaan?

2

Re: Glazuur

Ja, dat kan. Het heet royal icing en het recept staat hiernaast, links onder recepten en dan naar decoreren.

Tieneke

3

Voor het maken van Royal Icing heb ik ook nog een mix staan van Funcakes. Is die dan ook te gebruiken in de vorm dat ik petit fourtjes kan dippen?

4

ehhh.... weet ik eigenlijk niet. Ik denk van wel, maar vrees dat het over de zijkant omlaag gaat lopen. Is dat erg?

Tieneke

5

Nee, dat is juist niet erg want ik wil ze aan alle kanten bedekt hebben. Dus dat zou kunnen dan?

6

Pff... ik zou het gewoon met eentje proberen, of met een cupcake die je nog in de vriezer heb liggen, of een stukje ontbijtkoek of zo.

Heb je daar iets aan?

Tieneke

7

ri wordt wel erg hard hoor.. Ik heb geen idee of dat lekker is om een petit fourtje in te dopen.
Voor petit fourtjes zou ik eerder vloeibaar fondant gebruiken.. dat is te koop in de webshop.

( nog nietgebruikt, maar geloof dat je er mooie dingen mee kan.. ws kan je t ook zelf maken, maar dat recept weet ik even niet meer uit mijn hoofd.

succces

groetjes PIen

8

Ik heb even gezocht op internet en je kunt zelf glazuur maken met poedersuiker en water. Royal Icing leek mij toch ook te hard worden.
De kant en klare vloeibare fondant heb ik ook gezien maar dat is maar een klein potje. Ik ga het eerst zelf proberen te maken.

Ik zal jullie op de hoogte houden van het restultaat  :Y !

9

poedersuiker en water mengen levert idd suikerglazuur op.. en daar kan je trouwens ook prima mee lijmen ( weet ik nog van vroeger)
ik heb het wel eens op een cake gebruikt als bedekking, maar vond t niet mooi egaal opdrogen hoor. t bleef wat doorschijnen zogezegd.

maar goed..we zullen t resultaat zien :)

Niet met ri doen hoor! Ik gebruik altijd de emmertjes glazuur uit de webshop, die dekken veel beter als als zelsgemaakte glazuur! En in iedere kleur of smaak te maken!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

Niet met ri doen hoor! Ik gebruik altijd de emmertjes glazuur uit de webshop, die dekken veel beter als als zelsgemaakte glazuur! En in iedere kleur of smaak te maken!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

12

Oeps, het was toch iets heel anders, lees ik nu. Sorry hoor.

Veel succes verder,

Tieneke

13

het gaat idd beter met vloeibaar fondant.
Die kleine emmertjes valt wel mee hoor want je hebt er niet zoveel van nodig. Om goed te kunnen dippen zet ik mijn pan altijd schuin, dan heb je minder nodig  ;)

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)