1

Onderwerp: passend taartkarton

hai allemaal.

Ik had een vraagje.
EIgenlijk ... passen mijn taartkartons nooit goed onder mijn taartje.. ik hou altjid wel een randje over. Dat randje knip ik na het afsmeren weg. Geen probleem toch zou je denken.

Ik vind t echter zo stom staan.. heb je een mooie taart, je snijdt hem.. en dan zie je zo een raar ( totaaaaaaaaaaal niet rond) kartonnetje eronder zitten. Ik knip kennlijk nooit volledig mooi rond kennelijk :o

Nu is het niet echt een groot probleem ofzo met gewone 1 laags taarten, maar als ik meerdere lagen maak, dan doe ik er een dubbel kartonnetje tussen zodat de onderste laag niet volledig kapot getrokken wordt.
Dan moet ik dus 2 kartonnetjes dusdanig mishandelen dan ze echt niet meer op een rondje lijken.

Wat doen jullie?
Standaard een te klein kartonnetje eronder ?
Ik doe bij een 15 cm taart een 15 cm kartonnetje eronder, en die is dan echt altijd wel iets te groot namelijk.

Of.. moet ik gewoon niet zo zeuren  :o

Suggesties en briljante gedachtes zijn altijd welkom ;)

Groetjes Pien

Re: passend taartkarton

Ik herken t probleem!
Ik gebruik voor al mijn taarten formaat 15cm voor t kartonnetje. En maak ik een taart van 15 cm, dan knip ik er vantevoren een stukje af.
Ik plak t taartkartonnetje altijd met dubbelzijdige tape vast aan mijn plankje, dan een dot botercreme en daar plak (!) ik mijn taart op....Dan staat ie lekker stevig als ik m ga bekleden!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

3

Ik gebruik het juist als richtlijn voor t afsmeren.. Ik gebruik wel cakeboards en geen kartons.. Je taart is altijd ietsjes smaller ..

Ik houdt dus altijd t randje van de board aan en smeer zo recht af..
Als t ware vul ik die speling dus op met ganache...

Is t een beetje begrijpbaar?

4

@Esther
voor al je taarten 15 cm?? Ook voor taarten van 25 etc?
Ik plak mijn kartonnetje ook op t plankje met icing/bc.. wat ik maar net voor handen heb:)
Maar als ik een te klein kartonnetje gebruik en de taart dan op mn plankje met folie doe.. is dat dan nog wel fris? en veilig??? Mensen kunnen dan gemakkelijk in de folie snijden en dat mee naar binnen krijgen.. lijkt me.. :think:

@Joyce
Zeker duidelijk.. zo doet Michelle het ook van inspired by michelle .. met de ganache.
Ik smeer alleen af met bc 1:1 ( en dat doe ik btw heel dun) Ganache en ik zijn geen vrienden :) ( om mee te smeren dan.. om te eten zijn we heel goede vrienden)

Bedankt voor het meedenken in iedergeval.

Waarschijnlijk zoek ik gewoon weer problemen waar ze niet zijn hoor :)

groetjes Pien