51

Re: sexy heksie

@ nokkie: helaas dat is voor mij niet te doen
@Em: ehm dat is een lastige, nee er staat niet helemaal in hoe je dit moet doen, maar ik heb wel veel aan het boek gehad toen ik deze maakte bijv. hoe de basis ronde vorm van het hoofd gemaakt wordt en de wangen en neus. verder wordt er dan gewerkt met andere ogen en mondjes maar ik heb er enorm veel aan gehad, ook m.b.t. het maken van het haar en het vormen van de lijfjes. dus het is zowieso een heel leuk boek en leerzaam, en dan zelf heel goed kijken naar andere foto's en how to's online en dan kom je er echt verder wel uit;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

52

Ok. Toch fijn dat je even reageert. Ik weet niet of het " het geheim van de smid is", anders zou ik nog wel graag willen weten welke fondant gereedschapjes je gebruikt voor het gezichtje.

53

nee hoor, niets geheimzinnigs ;) ik gebruik vingers voor de vorm, neus, wangen en kin, klein balltooltje voor neusgaten en mesje en baltooltje voor mond ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

54

ah, bedankt voor de info!

Nokkie schreef:

Wil je proberen uit te leggen hoe je het mondje hebt gemaakt?

Kijk eens op Molly's facebook, daar staan een aantal how-to's in het fotoalbum.

55 Laatst bewerkt door Nokkie (29-10-2012 23:53)

@kwebbeltje: da’s mooi! Want die gereedschapjes heb ik wel en ik weet ook hoe je met je vingers een neus kunt boetseren. Ik ben weer wat wijzer. Thanks!

@Em: dank je wel, ik had net de tutorial op facebook.com/media/set/?set=a.512507892093253.124087.191855074158538&type=3 ontdekt, vlak voordat jij met de tip kwam. 
Maar net het maken van de  boven- en onderlip laat Molly voor mij als boetseerleek niet goed genoeg zien. Molly lijkt de boven- en onderlip alleen te vormen met een gereedschapje, dus plakt er bijvoorbeeld geen lippen van een stukje los fondant op?? (Ik hoop dat je het snapt, ik weet even niet hoe ik het beter kan omschrijven).

Op internet vond ik een tutorial van iemand anders, waar voor mij duidelijker wordt uitgelegd hoe je de boven- en onderlip kunt vormen, met nog weer een ander gereedschapje dan Molly gebruikt.  Zie evt. bakehappy.blogspot.nl/2012/09/how-to-make-cupcake-faces-intermediate.html#.UI8Iu2eHTSg
Dat lijkt me makkelijker om te doen dan zoals Molly.

Maar kwebbeltje lijkt het mondje op nog weer een andere manier te maken.
Omdat kwebbeltje aangeeft dat ze voor de mond alleen een baltool gebruikt, denk ik dat ze de lippen niet modelleert met een gereedschapje, maar het mondje er los opplakt en dan een inkeping maakt voor de lippen. Misschien zoals in de tutorial
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=184399? Nog weer makkelijker om te doen en bovendien hoef ik geen andere boetseertooltjes aan te schaffen.

56

mooi!!

57

volgens mij plak je het mondje er niet apart op hoor, door met een boltooltje in de fondant te duwen komt er zeg maar wat fondant naar buiten waarmee je de lippen vormt. Niet dat ik het geprobeerd heb hoor.

58

wow heel mooi!

59

idd, bij mijn eerste poppetje, met roze haren, had ik er net als molly lippen op geplakt. maar omdat ik het niet uit kan staan als iets mij niet lukt :D ben ik toch blijven proberen met balltooltje en dat is uiteindelijk gelukt :Y

60

Knap hoor.  Zowel het resultaat als het doorzetten.

61

wauw wat een plaatje!!!

62

Geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes Wilma

63 Laatst bewerkt door Anouschka (03-11-2012 13:11)

wauwwwwwie echt geweldig!!! ik bewaar jou als inspiratie als ik weer een poppetje ga boetseren.die haren...die ogen..dat lijfje...kleding...armen.....volgens mij alles hahahaa geweldig gemaakt!!! top!!

creatief met taart

64

Wauw wat een schatje!!

"Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes" (John O' Mill)
Groetjes Natasja S