1 Laatst bewerkt door mamol (03-11-2012 09:16)

Onderwerp: hulp voor een vriendin!

Een vriendin van me, wilde gister een kapsel bakken (in een combi-magnetron), het bakblik was 25 x 38 cm, en ze had advies gekregen hoe te bakken. Nou het biscuit was wel gaar, niet gerezen en keihard aan de buitenkant, vooral de hoeken..

Uiteindelijk heb ik met hetzelfde advies het biscuit gebakken, oké, de hoeken waren een beetje harder,  maar verder een hele mooie biscuit.

Ikzelf heb totaal geen ervaring met bakken in een combi-magnetron (weet niet eens hoe dat in de mijne moet, erg hè, gebruik altijd mijn oven).

Dus mijn vragen:
hoe bak je in een combi-magnetron?
hoe werkt dat met de tempetatuur? [ze heeft geen 175 graden??]
de bakplaat (met vaste vorm) kan bij haar maar op 1 manier geplaatst worden [midden]??

Wie o wie kan mij/ons advies geven?

Dank je wel!!

2

Re: hulp voor een vriendin!

Het eerste waar ik hierbij aan denk is of ze wel een heating core heeft gebruik?

Op mijn werk merk ik dat het bakken van koekjes in een combimagnetron ook heel lastig is! Verder zou ik je niet kunnen helpen, sorry!

3

Mooi bakken in een combimagnetron... Ik heb het met enorme frustratie drie jaar lang gebrobeerd! En helaas, echt nooit gelukt! Toen zijn we verhuisd, en het huis wat we gekocht hebben was daarvoor van een kok! Halleluja!!! Een enorm fornuis met een grote oven eronder. Wat ik ook bak, alles lukt! Wat een verademing na jarenlange taarten die bovenop verbranden, van binnen niet gaar zijn, bakvormen die niet passen, draaiplaten die losschieten, et cetera. Een fatsoenlijke oven aanschaffen (al zet je hem in de garage) is mijn enige goede tip. Dat maakt het bakken leuk!

4 Laatst bewerkt door Carien (03-11-2012 10:18)

ik heb een combimagnetron, maar dan wel een met een goede ovenfunctie :)

ik bak op 140 graden hetelucht; lijkt mij dat deze te heet gebakken is geweest :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

@Carien,

dus als men aangeeft dat je  op 175 graden moet bakken (oven), dan kan ze dus 140 graden aanhouden, wel dezelfde tijd?

@Brwie,
mazzelaar! das de wens van elke vrouw!!
op dit moment zit mn vriendin erg krap wat financiën (beiden geen baan), dus een oventje aanschaffen zit er nu even niet in.............

6 Laatst bewerkt door Carien (03-11-2012 11:10)

nou ja, om dat nou zo aan te nemen.... in ieder geval langer bakken (ik doe rond 20 vorm  40 minuten).
Elke oven is nu eenmaal anders  :rolleyes:  :grr: enz; het blijft een kwestie van uitproberen....

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

toch bedankt voor je reactie!