1

Onderwerp: Op naar de IKEA

Volgende week ga ik met zuslief naar de IKEA.
Nu hoorde ik laatst van een vriendin dat ze hier een boel spullen hebben die je kan gebruiken bij het bakken en decoreren.
Daarnaast heb ik al veel lovende berichten gelezen over de bureaumat/werkmat, Pröjs.
Maar wat kan je nou nog meer weghalen bij de IKEA voor het "taartengedoe"?

2

Re: Op naar de IKEA

Het draaiplateau!

3

Ohja, goed dat je het zegt!  :thumb:

4

Deze vraag heb ik ook eens gesteld ;)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=204097

De nieuwe Trigger Arrow --> www.triggercars.eu www.facebook.com/triggercars
Mijn mooi verzameling sneeuwbalbolletjes --> www.facebook.com/sneeuwbalbolletjes

5

zie het topic van Nicolleke88 hierboven!
En ver weg blijven van dat pakketje met de taartzaag en spuitzak e.d.: Kun je echt niets mee!  ;)

Dat is toch een TAART waard!

6

Ik heb ook goed afsluitbare bakjes gehaald bij Ikea, in verschillende maten, doorzichtig met een blauwe deksel. Heel handig om botercreme in te kleuren en te bewaren. Ik gebruik het ook als ik bijvoorbeeld werthers echte room maak, om het de nacht in de koelkast af te laten koelen.
Succes en neem maar een dikke portemonnee mee ;)

onzin dat dat setje niks zou zijn, natuurlijk zijn er altijd betere en dus duurdere spullen, maar voor een beginner, en dat ben ik, zijn voor dat geld de spuitmondjes echt best de moeite waard, de taartzaag werkt geweldig, na eerst een insnede te maken met een scherp mes glijd hij er zo doorheen zelfs een hele dunne laag perfect mee doorgesneden, om af te strijken is de kam ook handig, dus is je budget niet groot, en maak je gewoon voor jezelf en familie leuke taarten, is het goed genoeg!!

Meningen verschillen maar dit is mijn mening!!

8

@ppeltje schreef:

En ver weg blijven van dat pakketje met de taartzaag en spuitzak e.d.: Kun je echt niets mee!  ;)

Ik heb inderdaad dat pakketje ook aangeschaft,(mijn budget is niet zo groot, en dit leek mij een leuke set) maar hij valt mij ook 100% tegen. Wanneer ik slagroom/botercreme in de spuitzak doe, loopt in no time het water langs de buitenkant.(condens?),wat weer op je opgespoten taart lekt. Hierdoor gaat je taart er niet mooier uitzien. De taartzaag heeft geen handgreep, waardoor je hem bijna niet kunt vasthouden/ sturen. Wanneer ik deze gebruik moet iemand anders de taart vasthouden, zodat ik de taartzaag met 2 handen kan bewegen. Alleen de schraper vind ik wel handig in het gebruik. ik zet hem rechtop op de tafel, en dan kun je de zijkanten mooi glad afsmeren. Ik zou echter niemand deze set aanraden, omdat ik hem ondanks de mooie prijs niet zijn geld waard vind.

9

bllllllandaschaaltjes!!!! :Y

10

Momenteel staat het volgende op mijn boodschappenlijstje:

Bureau-onderlegger
Draaiplateau
SOCKERKAKA (Hartvormige bakvorm)
DRÖMMAR (Set van 6 uitsteekvormpjes)
DRÖMMAR (Set van 5 sjablonen)
Blanda schaaltjes

Die set van een taartzaag, spuitzak, etc. heb ik verder geen belang bij. Ik heb een prima taartzaag en spuitzakken heb ik van de Xenos.

Die hartvorm heb ik zaterdag gebruikt voor een chocoladetaart, superlekker geworden en superleuk, gevuld met bokkenpootjesvulling, mmmmmmmm en afgesmeerd met melkchocoladeganache en ook nog een laagje goede kersenjam ertussen, die uitsparingen in de vorm zie je nog na het bakken, daar had ik chocoladepinda's in gedaan.
Kleindochter van 4 jaar vond hem verrukeluk!!!!! :9

12

Bedoelen jullie de roestvrijstalen schalen? En doen jullie die dan in de oven? Of is dat een hele domme vraag van een beginner   :o

13

De ISTAD ziplock zakjes ...

heel handig voor fondant en marsepein ...

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

14

Liza-m schreef:

Bedoelen jullie de roestvrijstalen schalen? En doen jullie die dan in de oven? Of is dat een hele domme vraag van een beginner   :o

ik heb de glazen.. werkt prima in hetelucht  :Y

15

Liza-m schreef:

Geen domme vraag hoor. Ik had ook zo mijn bedenkingen, maar dit kan prima  :Y  Ik doe er dan alleen wel een natte theedoek omheen zodat de biscuit niet de snel heet wordt aan de buitenkant.

16 Laatst bewerkt door jolien87 (31-10-2012 21:30)

*Dubbelpost*

17

Suuske schreef:

Hm, ik kan deze niet op de website vinden.
Liggen deze bij de keukenspullen?

18

@ppeltje schreef:

Ik gebruik die taartzaag anders al een jaar en vind hem echt perfect. Ik ga er geen dure voor kopen. Spuitzakmondjes gebruik ik gewoon op plastic wegwerpzakjes en dat werkt ook prima... Ik zou het gewoon uitproberen, want zo duur is het niet. Maar ieder zijn eigen materiaal waar hij het fijnste mee werkt!

19

Ik heb een paar weken geleden de wilton master tipset gekregen voor mijn verjaardag met een aantal couplers, dus ik kan gewoon snoepzakken gebruiken en ik heb nog twee herbruikbare zakken van de Xenos, die hebben al een heleboel mengseltjes overleegd.
De taartzaag heb ik ook al en bij de Xenos is deze voor zo'n 2 á 3 euro te koop, dus dat setje staat niet op de boodschappenlijst.

20

jolien87 schreef:
Suuske schreef:

Hm, ik kan deze niet op de website vinden.
Liggen deze bij de keukenspullen?

Ervan uitgaande dat alle Ikea's hetzelfde zijn ingericht, liggen ze meestal aan het begin van de keukenafdeling (het losse spul beneden)  (in Breda betekent dat meestal dat ze onderaan de trap liggen ... voor de bekenden met Breda).
Het is een langwerpig wit doosje. Er zitten 2 maten in 1 doosje, zakjes met 2,5 liter inhoud en zakjes met 1,2 liter inhoud.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

21

Oké, thanks voor de info. Dat scheelt weer een hoop zoekwerk, aangezien we eigenlijk alleen even langsgaan op onze weg naar Maassluis. Maar het boodschappenlijstje is iets langer dan in eerste instantie de bedoeling was  O-)

Ik heb hem trouwens wel op de Belgische Ikea-website gevonden. Maar nu weet ik tenminste waar ik naar zoeken moet  :thumb:

22

Zo, dat was een geslaagd beoekje.
De buit:
2x Blanda (de een na kleinste. De anderen vond ik wel heel klein of groot)
Draaiplateau
Bureaumat
Silicone hartvorm
2x roze hersluitbare zakjes
Vergiet
3x geurkaarsjes
Chocolaatjes :D
Koekjes :D :D

De sjablonen en uitstekers vond ik net niks. Maar de rest van de spullen ben ik heel blij mee :)