Onderwerp: Botercreme houdbaarheid
Hooooooi,
Heeft iemand enig idee hoe lang ik mijn botercreme in de koelkast kan bewaren??
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Botercreme houdbaarheid
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hooooooi,
Heeft iemand enig idee hoe lang ik mijn botercreme in de koelkast kan bewaren??
Behoorlijk lang hoor, net als gewoon boter eigenlijk...
Je kunt er ook voor kiezen om in te vriezen, evt in kleine portie's als je niet vaak veel nodig hebt, succes
Hoi,
Maximaal 2 tot 3 weken. Dus niet zo lang als gewone boter. Daar staat een houdbaarheidsdatum op.
Wel op voorwaarde dat je de botercrème steeds op tijd terug zet in de koelkast. Je kunt er beter steeds een beetje vanaf nemen en het restant meteen terugzetten in de koelkast.
Invriezen kan ook heel goed. Voor gebruik weer even mixen en klaar voor gebruik.
volgens mij nogal verschillend welke botercrème....
de 1:1 in de koelkast net zo lang als de boter die ervoor gebruikt is, in de vriezer 3 maanden
botercrèmemix en meringue botercrème in de koelkast een week, in de vriezer 3 maanden
Volgens mij is het niet 'net zo lang houdbaar als de boter'. Je hebt het immers bewerkt en er een hoop lucht ingeklopt. De suiker aan de ene kant maakt het langer houdbaar, maar juist de lucht geeft véél meer blootstelling aan bacteriën. Daarnaast is het minder compact af te dekken als een pakje boter, die laat je ook niet half bedekt in de koelkast, dan wordt het snel ranzig.
zit wel wat in idd; heb hier ooit eens gelezen dat de 1:1 net zo lang houdbaar was.... misschien ook maar 1 week aanhouden dan?
tnx dames...
Ik had dinsdag botercreme gemaakt voor me eerste taart lol...
En dat was zo veel... dus dat kan ik voor mijn probeersel van vandaag nog wel gebruiken en dan gooi ik het gewoon weg
vriezer?
tnx dames...
Ik had dinsdag botercreme gemaakt voor me eerste taart lol...
En dat was zo veel... dus dat kan ik voor mijn probeersel van vandaag nog wel gebruiken en dan gooi ik het gewoon weg
Zeker!!!!!!!!!!!!!! Als de botercreme verder niet vervuild is met bisquitkruimels oid kan je het over 2/3 weken ook nog prima gebruiken hoor! Ik gebruik de restjes vaak om fondant op cupcakes te plakken etc. En als het echt een flinke hoeveelheid is, invriezen!
Ik vind het persoonlijk na een paar dagen niet meer lekker. Heb geen aparte koelkast en ondanks goed afdekken, gaat het toch een beetje naar "koelkast" smaken. Als er salami in ligt (ondanks goede verpakking), bewaar ik het al niet eens meer
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Botercreme houdbaarheid