1

Onderwerp: Hoe kan ik dit het beste vullen?

Ik ga voor dinsdag een tas-taart maken. Nu wil ik het als volgt doen:
als de taart gebakken is deze met de bovenkant naar beneden leggen. Dan een stukje afsnijden dat het dicht bij je is en dan een stukje afsnijden van het stuk dat het verst van je af is. Dan wil ik de taart op zijn kant zetten (met het afgesneden stuk dus op het cake board). Dan heb je als het ware een rondlopend tasje met een plat bovenkantje.

Nu komt het; hoe kan ik dit het beste vullen? Het liefst zou ik hem gewoon in verticale lagen willen en niet in horizontale lagen. Dat omdat je anders misschien een stukje taart op je bordje hebt zonder vulling. Maar kan ik een taart verticaal vullen? Heb je dan niet enorm last van de zwaartekracht, dat wil zeggen. zakt het niet naar beneden?

Wie heeft er ideeen of tips?

2

Re: Hoe kan ik dit het beste vullen?

Wordt deze niet erg hoog dan? Of ik begrijp het verkeerd...
Sommige vullen de taart als normaal en snijden deze dan pas in de helft. Om die twee helften dan weer tegen elkaar te zetten, zodat je dus een tas krijgt. Deze is dan ook vertikaal gevuld. Ik moet zeggen dat ik het niet durf, idd ivm met de zwaartekracht, en snij mijn biscuit door de helft en vul horizontaal.

3

Re: Hoe kan ik dit het beste vullen?

nee valt wel mee. is maak een klein tasje; 20cm doorsnede. En doordat er wat van de onderkant en bovenkant afgaat, denk ik dat de tas tussen de 12 en 15 cm hoog wordt.