1

Onderwerp: niet mijn ding

Dit is mijn eerste en denk laatste 3d taart. Geef mij maar gewoon platte en stapeltaarten. Alles ging verkeerd, dus op het laatst was de motivatie 0,0, wat ook wel te zien is. Het enige wat goed is gelukt (vind ik) is het puzzelplaatje en het hoofd van de draak (voor het eerst geboetseerd, ben daar wel een beetje trots op). Morgen komt op elke toren 1 kaarsje, want onze oudste kanjer wordt al 4 jaar!!! Tips en feedback zijn welkom, maar denk wel dat dan het topic snel vol is :lol:  :Y

http://i49.tinypic.com/14b8ht0.jpg
http://i45.tinypic.com/hu4x3s.jpg
http://i49.tinypic.com/9ax15i.jpg

Trotse mama van Tim en Cas!

2

Re: niet mijn ding

Mijn vijfjarige zoontje besteld hem gelijk voor als hij zes jaar wordt (10 oktober pas 5 geworden  :lol: ) en vindt hem prachtig!! Hij vraagt nog even voorzichtig of ik zo'n taart eigenlijk wel kan maken? Maar dat ik anders nog maar even moet oefenen  :D  :D

Maar nu even over je taart  :)

Wat een gaaf totaalplaatje!! Helemaal stoer zo met Mickey en die draak erbij!!  :Y
De torens zijn inderdaad wat bobbelig en kan je helaas geen tips geven hoe je dat strakker moet krijgen: geen ervaring mee. Ik zie hier wel eens dat ze niet gevuld worden met taart, maar met bv een legt poedersuikerbus? Misschien is dat een idee?

Tuurlijk vind je zoontje (en de visite straks ook) de taart prachtig, want hij is echt superleuk  :Y  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Fijne verjaardag!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Dus dit is 'm dan! Ik vind 'm hartstikke vrolijk en inderdaad, de mickey mouse puzzel is supergoed gelukt, evenals het drakenkopje.

Tips: Je kan nog een wat dikker bakstenenrandje maken rondom de raampjes en op de randen waar de katelen aansluiten op de torens. En misschien wat klimop om de overgang tussen de taart en de torens wat te fixen. Ik weet zeker dat Tim 'm prachtig vindt  :Y

Kaasblogjes: Licht verteerbaar leesvoer, lekker voor bij de borrel of als tussendoortje. Check www.facebook.com/kaasblogje

4

Mooi!!!!

Heb je wel ff gemeld ivm per ongeluk dubbel posten....

Volg je hart...want dat klopt!

5 Laatst bewerkt door haffie98 (02-11-2012 15:23)

Ja, sorry voor het dubbel posten. Drukte per ongeluk 2 keer op enter :o

Wat een mooi compliment van je zoon Sonj@! Heb dat ook wel eens gelezen van de poederbussen, maar ik vind het zelf het leukste als alles eetbaar is (en mijn familie ook, want die krijgen wat over is mee naar huis ;) ). Ik heb de torens gemaakt van uitgestoken rondjes cake en kreeg het met geen mogelijkheid rechter.
Ik dacht dat het een ramp was, maar als ik jullie reacties lees valt het dus nog wel mee. Pffff gelukkig maar :Y

6

@Krystle: ja, dat waren ook allemaal dingen die ik in m'n hoofd had, maar zoals ik al zei was ik al aardig gedemotiveerd :/ , dus had er eerlijk gezegd gewoon geen zin meer in. Alles zat al tegen en ik had last van m'n rug, niet normaal. Nouja, ben benieuwd naar Tim z'n reactie straks :Y

7

Ik had je andere topic in de babbel gelezen... maar ik vind de taart nog wel meevallen hoor!
En een oud kasteel is ook nooit helemaal recht  O-) 

Je draak is in elk geval goed gelukt en je mickey is prachtig  :Y

Gefeliciteerd met je zoontje  :)

8

Dat wilde ik je nu ook al zeggen: een kasteel heeft nooit geen rechte muren en torens: die zijn al oud en gaan er wat onregelmatig uitzien.
Dus Haffie jij kan juist heel goed kastelen maken!! En even serieus ik vind hem mooi en ook mijn 7 jarige zoon vond hem stoer! dus ik zou maar gewoon trots zijn opmezelf :Y

"Liefde maakt van een huis een thuis"

Als ik een kind van 4 zou zijn en mijn mama zou zo'n taart voor mij maken, zou ik toch het gelukkigste kind van de hele wereld zijn???

Ik snap soms sowieso die drang naar perfectie niet, het is om op te eten toch, en deze taart is toch gewoon echt een plaatje, natuurlijk als ik die sites op pinterest zie van Braziliaanse taartenmaaksters denk ik ook, waaaauwwwwwwwwwww, maar ik speel ook geen piano zoals chopin, en schilder niet als Rembrandt, gewoon blij zijn met de taart die met liefde is gemaakt en lekker opeten!!!!!

10

Sluit me hierbij volledig aan. Met liefde gemaakt en lekker, dat  is het belangrijkste.

11

petratesselaar schreef:

Als ik een kind van 4 zou zijn en mijn mama zou zo'n taart voor mij maken, zou ik toch het gelukkigste kind van de hele wereld zijn???

Ik snap soms sowieso die drang naar perfectie niet, het is om op te eten toch, en deze taart is toch gewoon echt een plaatje, natuurlijk als ik die sites op pinterest zie van Braziliaanse taartenmaaksters denk ik ook, waaaauwwwwwwwwwww, maar ik speel ook geen piano zoals chopin, en schilder niet als Rembrandt, gewoon blij zijn met de taart die met liefde is gemaakt en lekker opeten!!!!!

Wow wat heb je dat mooi geschreven en ik sluit me er helemaal bij aan  :thumb:  :thumb:

12

Wauw, zit nu toch wel met m'n mond vol tanden.....wat een lof krijg ik van jullie! Had ik echt niet verwacht :nooo . Gelukkig vind Tim hem heel erg mooi en ook m'n ouders vonden hem mooi met idd de uitspraak erbij dat torens nooit helemaal recht zijn....Allemaal bedankt!!

13

Ik vind hem ook heel mooi!  :thumb: