1

Onderwerp: HULP GEVRAAGD bij HoM mini baking cups (laten los)

Hallo medebaksters,

ik heb een groot probleem met mijn mini baking cups van HoM
Het zijn de zwarte cups, ik vul ze met hetzelfde beslag als altijd,  hou ongeveer een halve cm onder de rand over als ze gebakken zijn (zou opgevuld moeten worden met bc) en vervolgens laten de cups na een poosje gewoon los, arghhhhh  :grr:    :s     :/    :nooo   
Heb in dezelfde bakte ook allerlei andere cups gebruikt, en daar liet niks bij los. heb ook alle cups aangeprikt, maar ook dat maakt geen verschil helaas....   :s

Wie helpt me met mijn probleem, want ik zou ze maken voor een vriendin die binnenkort haar winkeltje opent.....   :s

Dus alle tips zijn welkom.........

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

2

Re: HULP GEVRAAGD bij HoM mini baking cups (laten los)

Overmixen is bij mij de enige reden voor loslaten, heb al veel hom papiertjes gebruikt, geen problemen. Je zou 3 min kunnen mixen ipv 4 als je de mix gebruikt?

3

gebruik gewoon zelf samengesteld recept  (vloeibare boter, zelfr bakmeel, suiker, ei, melk), heb met andere papiertjes ook geen last, zooooooooo vreemd    :s

Overmixen kan bijna niet, want als alle ingrediënten zijn gemengd stop ik met mixen.....

4 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (02-11-2012 01:09)

Ik denk dat je gewoon teveel ruimte overlaat, waardoor er bijna geen houvast is voor het deeg om het vormpje vast te houden, waardoor ze loslaten , ik denk dat je ze gewoon iets verder moet vullen

Want mini ccs een cm onder de rand, dat is bijna leeg :think:

I never met a calorie I didn't like....

5

taartenprinsesje schreef:

Ik denk dat je gewoon teveel ruimte overlaat, waardoor er bijna geen houvast is voor het deeg om het vormpje vast te houden, waardoor ze loslaten , ik denk dat je ze gewoon iets verder moet vullen

Yup, daar sluit ik me helemaal bij aan :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6 Laatst bewerkt door jo-oosie (02-11-2012 01:24)

taartenprinsesje schreef:

Want mini ccs een cm onder de rand, dat is bijna leeg :think:

Heb ik ook al bedacht eerlijk gezegd, maar ik moet de bovenkant vlak afsmeren met bc, dus ik kan ze niet afvullen net als anders en dan met plank erop plat maken.
Ik had trouwens bij de tweede poging 14 gram gedaan en toen had ik na het bakken nog een kleine 4 à 5 mm vrij onder de rand.

De bc heeft de kleuren van de winkel, daar bovenop komt een roos van fondant, dus ja....

Als je nog tips hebt hoe ik dit zou kunnen oplossen, graag

7

Misschien toch iets meer vullen en teveel eraf snijden om hem toch helemaal plat te maken. Zie ze dat in Amerika vaak doen. Het overmorgen lijkt inderdaad niet het probleem. Moet wel zeggen dat als ik 14 Gr vul dat de mini's dan wel mooi vol en boven de rand zijn. Die van jou lijken dus wat compact te zijn.

Kan verder niet echt een reden verzinnen.

8 Laatst bewerkt door jo-oosie (03-11-2012 09:38)

kaatjuh schreef:

Misschien toch iets meer vullen en teveel eraf snijden om hem toch helemaal plat te maken. Zie ze dat in Amerika vaak doen. Het overmorgen lijkt inderdaad niet het probleem. Moet wel zeggen dat als ik 14 Gr vul dat de mini's dan wel mooi vol en boven de rand zijn. Die van jou lijken dus wat compact te zijn.

Hoi Kaatjuh,

ik heb nog eens geprobeerd met 14 gr en nu kwamen ze idd vol en boven de rand, geen idee waardoor nu inene wel, maar affijn....
Dus heb ik geprobeerd om de bovenkant er vanaf te doen en tatataaaa, ik kan de resterende bovenkant goed bedekken met de gekleurde botercreme    :Y

Bedankt voor de tip, zal straks nog ff mijn voorbeeldje in dit topic zetten. Later het geheel wel eens in een nieuw topic....

9 Laatst bewerkt door jo-oosie (03-11-2012 09:37)

kaatjuh schreef:

Dit zijn ze dus.....

Valt het op dat ik heb gesneden ?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GPM3BNB8-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VNLYY8C7-D.jpg

10

Mijn ervaring is het volgende. Ik zweer echt bij de HoM papiertjes. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat als je een recept maakt je er waarschijnlijk geen 12 uithaalt, maar 10 of 11. De HoM papiertjes zijn iets groter dan PME. Bij PME-papiertjes haal ik er wel 12 uit mijn eigen recept.

Vorig weekend cupcakes gemaakt, toevallig ook de zwarte papiertjes en ik had er 10 mooi kunnen vullen. De 11 was net te weinig gevuld. Gewoon de oven in gedaan. Na het bakken liet de 11e met te weinig vulling dus gewoon los. De andere waren echt prima! Ik denk dus dat het ligt aan de hoeveelheid vulling in je papiertjes.