1

Onderwerp: Fondant kleuren!

Hellooooo

Even een snel vraagje over het kleuren van fondant... Ik heb best wel een groot stuk wat ik kleuren moet... doe ik dat in 1 keer of breek ik het op in stukjes, kleur ze stuk voor stuk en kneed ze dan weer bij elkaar?

Hoop snel van jullie te horen!

Groetjes

2

Re: Fondant kleuren!

ik lees mee... vraag mij dat ook al lang af hoe dat gedaan wordt om bijvoorbeeld een halve kilo witte suikerpasta te kleuren...

heb ooit eens gezien... suikerpasta in de keukenrobot, enkele druppels kleurgel, en mixen maar (maar weet niet meer welke "kloppers")

3

Kleuren doe ik altijd in 1 x.. Met een sate prikker het kleurtje afsmeren aan je fondant en dan kneden kneden.. Mocht het nog niet goed zijn er meer bij toevoegen..

Zou wel je handen goed invetten of handschoenen aan..

@Beide : het lijkt me zo'n groot stuk om te kleuren!

5

Ook ik ben nieuwsgierig en lees effe mee.

6

Je krijgt nooit exact dezelfde kleur als je meerdere stukken kleurt. Dus ook ik kleur de hele mikmak (soms een paar kilo) in één keer om zo te zorgen dat het dezelfde, gelijkmatige, kleur krijgt en houdt.

Succes, het kneden en kleuren is een goede oefening voor je onderarmspieren!  :D

7

Zoveel mogelijk in een keer, maar het is geen drama om het in delen te doen. Als je er maar voor zorgt dat je alles op tijd alsnog bij elkaar voegt zodat het dezelfde kleur wordt...

Halve kilo fondant moet echt geen punt zijn, is goed voor je armspieren  ;)

Sweet as sugar and everything nice

Ik heb het zojuist in twee delen gedaan en dat is prima gelukt.

Gewoon met een tandenstokertje 1 a 2 stipjes kleur erop gedaan en heb het daarna samengevoegd en het is een keurige lime groen geworden! :)

9

Kleur het ook altijd in meerdere delen, en dan doe ik alles bij elkaar.. ik zorg wel dat het  niet te donker word.. je kan altijd bij kleuren.

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

10 Laatst bewerkt door taartjesdroom (01-11-2012 19:47)

Een klein stukje afbreken, hier de kleurstof in. Kneden tot het niet meer afgeeft aan je handschoenen en vervolgens door de rest van de fondant kneden. Dit herhaal je tot je de gewenste kleur hebt.