1

Onderwerp: ****Bakepops vraagje ..... beetje spoed :(

ik heb de bakepops plaat van tommy teleshopping ......

ik heb nu al 2 keer geprobeerd te bakken , nja dat lukt wel heel goed , mixen vullen enzo
maar als ze dan gaar zijn laat ik ze even afkoelen en probeer dan de bovenkant eraf te halen , en dan gaat het fout want dan heb ik 36 halve bollen .......
ik smeer de holtes in met beetje boter , heb ook bakspray gebruikt ,
2 x verschillende mix , cakemix met puddingpoeder en extra ei , biscuit mix
wat doe ik verkeerd ????

Re: ****Bakepops vraagje ..... beetje spoed :(

Ik heb n babycakes cakepopmaker. Die vet ik in met bakspray of olie. Gaat altijd goed. Lijkt me t zelfde idee.
Misschien toch meer invetten? Of misschien nog eens andere cakemix gebruiken? Ik merk ook dat t ene beslag minder 'plakt' dan t andere. Ipv boter gebruik ik ook wel eens olie in t recept.
Succes!

3

Niet laten afkoelen. Direct uit de oven bovenkant eraf halen en ondersteboven houden boven een rooster. Zo doe ik het en dan zijn de meeste heel. Laatste batch met mijn verjaardag was 2 kapotte op de hele plaat. Wel haal ik altijd eerst even de "overloopsels" ervanaf en daarna de bovenplaat. Anders trek je ook de balletjes kapot.

En ik spray de platen (onderplaat, bovenplaat en bovenkant van de bovenplaat) in met bakspray.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

Als je boter gebruikt, bestuif het dan ook met een beetje bloem. Met alleen boter heb je inderdaad grote kans dat het blijft plakken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com