1

Onderwerp: Help! Al mijn cupcakevormpjes zijn uitgezakt!!

Ik wilde cupcakes gaan bakken en haal net mijn papieren vormpjes tevoorschijn. Tot mijn grote schrik zijn ze helemaal uitgezakt  :o . Zo passen ze niet eens meer in het bakblik! Is dit nog goed te krijgen of mag ik mijn voorraad opnieuw aan gaan leggen? Oh ik hoop het niet, wat een strop  :s !

Wie weet raad?

Let them eat cake (Marie Antoinette).
Groetjes, Melissa

2

Re: Help! Al mijn cupcakevormpjes zijn uitgezakt!!

Je bedoelt dat je papiertjes te wijd geworden zijn?

Misschien kun je de papiertjes even leeg in een voorverwarmde oven zetten en dan daarna in je vorm proberen te krijgen.

Volg je hart...want dat klopt!

3

Oh. Zou dat werken? Zal het proberen. Weggooien is zonde maar kreukelcupcakes zien er ook niet uit...

Dank voor de tip  :)

Groetjes, Melissa

4

Ik doe het altijd zo en dat werkt bij mij prima: de papiertjes in de vorm zetten en dan een minuutje in een warme oven, zodat ze mooi in de vorm zakken. Daarna pas vullen en bakken!

Succes!

5

Dat is een goede tip zeg!!  :thumb:

Izacakes: Creëer Aanschouw Kook Eet
https://www.facebook.com/www.izacakes.nl

6

Ik doe de papiertjes alijd in de cc vorm, vullen en dan in de oven. Nooit geen problemen gehad.

7

Goede tip de ga ik ook gebruiken, Thanx!

8

Dank allemaal, ben blij met jullie reacties. Nieuwe vormpjes kopen is op zich niet zo'n ramp maar ik ben best een beetje een hamster dus het zou echt zo zonde van het geld zijn geweest....

@ Pandora; Voorheen, toen de papieren vormpjes nog hun oorspronkelijke vorm hadden, zette ik ze ook gewoon in de bakvorm, even vullen en klaar. Met deze aanpassing hoop ik dat het weer zo gemakkelijk gaat  :)

Nogmaals dank!!

Groetjes, Melissa

9

Het heeft gewerkt! Duurde even voordat ik weer aan cupcakes toe ben gekomen maar 1 minuutje in de oven en ze waren weer perfect! Helemaal blij. Bedankt voor de tips!

Groetjes, Melissa