Bedankt dames voor jullie complimenten, ga nog eens naast mijn schoenen lopen
.
anouckjewel schreef:Bianca1969 schreef:Wow wat een mooie taart. De kleuren van de bloemen: schitterend!!! En dat kanten randje onderlangs, zooo mooi. Welke mold heb je voor dit kanten randje gebruikt?
Whahaha, ik denk de fourniturenwinkel. Aan de glas te zien is het echt kant.
Ge-wel-di-ge rozen!
Het kantje komt inderdaad gewoon van Lappenland, maar ik denk dat je wel zelf zo'n mold kunt maken met sillicreations.
IMadeCake schreef:als je het toch zo leuk vond om de rozen te maken.... kan je er niet nog 1 maken en een how to plaatsen van hoe je dat gedaan hebt
???? prachtige taart geworden!
Voor rozen zijn al wel heel veel how to's, hier en op Pinterest. Ik heb gewerkt met vier kleuren fondant in 1 tint en dan van donker naar licht werken. De roos laat ik daarna een beetje op zijn kop drogen zodat de blaadjes niet naar beneden zakken. De kern zet ik op een prikkertje en die steek ik dan schuin in de zijkant van een dummy.
Esmaatje schreef:Ontzettend mooi geheel, strak, de kleuren, de rozen... Wow.
Als ik je toch een kleine tip mag geven m.b.t. de rozen: je zou kunnen kijken hoe het er uit ziet als je de kern van de roos dicht maakt met de eerste 2 bladeren. Dus de eerste 2 bladeren eromheen vouwen met de bovenkant wat meer gesloten.
Ik vind dat persoonlijk mooier dan dat je de kern ziet. Maar daar zijn de meningen over verdeeld hoor.
Als je de kern heel goed ziet vind ik dat ook zeker niet mooi, dit vond ik acceptabel, maar zal de volgende keer je tip proberen uit te voeren
. Ken ik jou soms toevallig ook van een ander forum?
Wil je me volgen op Facebook, like dan
https://www.facebook.com/zoetzwolleGroetjes Annemarie