1

Onderwerp: Hoe kom ik een een fel rode kleur?

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw op dit forum omdat ik een dringende vraag heb want morgen moet ik cupcakes gaan bakken voor een verjaardag. Het is de eerste keer dat ik het echt voor iemands verjaardag doe dus ik hecht er wel veel belang aan dat alles heel goed eruit ziet.

Het thema is rood.. en hier heb ik dus een vraag over. Ik ben van plan om rode botercreme te maken voor op de cakejes maar het probleem is dat ik zelf wel rode kleurstof bezit (van de toko, aziatische winkel), maar dat als ik dit bij mijn botercreme voeg dat de botercreme dan roze word. Hoe meer ik voeg hoe donker roze het word, maar er is geen spoor van rood te bekennen.

Hoe kan ik er voor zorgen dat het echt knal rood word? Ligt het aan mijn kleurstof (goedkoop kleurstofje van de toko) of is er een andere techniek voor.. ik ben echt ten einde raad.

Sorry als hier al een topic over is, ik heb hem niet kunnen vinden (maar heb ook niet grondig gezocht i.v.m dat ik echt in een tijdnood zit)

Alvast hartelijk bedankt voor een antwoord, ik waardeer het zeer!

Groetjes

2 Laatst bewerkt door Esther68 (22-10-2012 15:27)

Re: Hoe kom ik een een fel rode kleur?

Rood is en moeilijke kleur (net als zwart trouwens). De kleurstoffen van de toko vind ik persoonlijk niet geschikt voor bc en marsepein/fondant. Zelfs voor in een cake vind ik deze niet fijn, terwijl deze hier juist voor is.
Ik neem aan dat je geen andere kleurstof hebt?
Wanneer ik met rode kleurstof (hier uit de shop) mijn marsepein wil kleuren doe ik dit zeker een week van tevoren. Dan kan de kleur inwerken. Royal Icing kleur ik een dag of 2-3 van tevoren.
Je hebt het voor morgen nodig dus ben bang dat dit niet gaat lukken  :o

Misschien zou je het cakebeslag (met de kleurstof uit de toko) rood kunnen maken en dan witte bc erop met rode spikkels oid erop?

3

Dankjewel voor je reactie! Een rode cakeje is inderdaad ook een goed idee.

Welke rode kleurstof is volgens jou echt goed geschikt voor bc en hoeveel dagen van te voren zou zoiets dan gemaakt kunnen worden voor de gewenste rode kleur? Morgen red ik dat sowieso niet maar misschien voor als het nodig is in de toekomst!

4

Er zijn verschillende merken. Wanneer je in de webshop van DLT kijkt bij 'kleurstof' zie je daar verschillende merken, waaronder de Wilton. Het zijn maar kleine potjes, maar je hebt ook maar weinig nodig  ;)
Bc zou ik max een dag van tevoren maken, en dan gelijk kleuren.

5

Hartelijk dank. Ik heb wilton ''red red'' en sugar flair ''extra red'' besteld, ben erg benieuwd. Nogmaals bedankt nu kan ik morgen lekker aan de slag.

Of je koopt voorgekleurde marsepein of fondant.

7

Danielle_mvs schreef:

Als het gaat over fondant en/of marsepein zou ik dat ook adviseren, maar het gaat hier om bc.
Ik zou het inderdaad eens met de gekochte kleuren proberen en dan een dag van te voren kleuren. Dan kan de kleur nog even goed doorwerken.
Succes ermee!

Dat is toch een TAART waard!

8 Laatst bewerkt door Danielle_mvs (23-10-2012 12:33)

@ppeltje schreef:
Danielle_mvs schreef:

Als het gaat over fondant en/of marsepein zou ik dat ook adviseren, maar het gaat hier om bc.
Ik zou het inderdaad eens met de gekochte kleuren proberen en dan een dag van te voren kleuren. Dan kan de kleur nog even goed doorwerken.
Succes ermee!

Ik bedoelde natuurlijk de voorgekleurde tubes van Wilton, iets te snel getypt  :+

Sugarflair extra red gebruik ik altijd. Je lijkt er minder van nodig te hebben en het is een soort pasta ipv gel. Bij fondant doe ik altijd voorgekleurde rood met een beetje kleurstof. De kleur wordt dan extra diep.

10

sugarflair maakt (volgens mij) de beste roodkleurstoffen :Y  Christmas Red is prachtig, Poppy red ook :Y
Succes morgen :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11 Laatst bewerkt door reshma (30-10-2012 21:47)

Deze heb ik met de gel van wilton rood gekregen en een beetje rode kleurpoeder....

beide taarten van rode slagroom....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-D4B8VDOE-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-37GD4OS8-D.jpg