1

Onderwerp: passievrucht en notenbavarois?

Hallo,

Zoals het onderwerp het al zegt, vraag ik me af of de combinatie passievruchtcrème en notenbavarois lekker zou zijn? Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik vind niemand die de combi reeds maakte of als suggestie geeft. Ook heb ik even op google gezocht en kan ik één receptje terugvinden (een dessertje) waarin de combinatie passievrucht en noten gemaakt wordt. Mij leek het erg lekker maar ik twijfel nu ik niets vind. Wat denken jullie?

Groetjes

Re: passievrucht en notenbavarois?

Het is nogal persoonlijk, hoor. Zeker deze 2 smaken. Dus voor wat het waard is mijn smaak:
Passievrucht is nogal een sterke smaak. Wel verrukkelijk trouwens. Zou bang zijn dat het de noten wat overheerst. Of in ieder geval dat de noten wat minder tot hun recht komen.
Zo'n uitgesproken zure smaak met een notige smaak...  :think:
Zeker niet vies, maar zou het zelf niet als eerste kiezen. 

Bij passievrucht denk ik eerder aan.. witte chocola.. yoghurtbavaroise.. lemoncurd.. groene thee... Maar dat is ook allemaal weer persoonlijk.  ;)

Maar neem aan dat het voor een ander juist weer heel lekker is, dus ga gerust lekker zelf proeven!

3

Smaak blijft persoonlijk, wat miep ook zegt, wat ik heerlijk vind kan een ande vreselijk vinden en andersom...

Iets friszuurs zoals passievrucht (of sinaasappel/framboos e.d.) zou ikzelf met wat romigs combineren. ((witte)chocolade/vanille/slagroom)

Noten zou ik of combineren met iets zoets (karamel/ chocola)

Passievrucht met noten is niet het eerste wat ik zou combineren: maar het blijft heel persoonlijk!

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

Dankjewel voor jullie meningen. Ik ga die twee deze keer dan nog niet combineren want het is niet voor mezelf. Ik probeer het dan eventueel eens een keertje bij een taartje voor mezelf. Bedankt om mee te denken.  :)