1

Onderwerp: Paar vragen over petit four

Ik ben vandaag jarig en wil voor mijn collega's woensdag en donderdag petit fourtjes maken. Nu heb ik het één en ander al gelezen hier op de site dat ik de hele taart gewoon moet bekleden en pas aansnijden als ik morgen op het werk ben omdat het biscuit anders te droog wordt. Maar ik wil de helft van de vierkante taart dus voor morgen gebruiken en de andere helft pas donderdag.

Is het mogelijk om de taart in stroken te snijden, (eerst binnenkant vullen natuurlijk) en dan strook voor strook bekleden? En dan paar van die stroken morgen meenemen naar het werk en dan pas in stukjes snijden? Of valt het wel mee met het droog worden waar geen fondant overheen zit?

En ik wil dus dus dat andere stuk pas donderdag meenemen. Is het dan nog lekker of kan ik het beter in de vriezer leggen (dus bekleed en al) en dan woensdagavond eruit halen?

Ow ja, en het belangrijkste!!! De taart draai ik altijd om als het uit de oven komt. Moet ik dat met deze vierkante taart ook doen??

2

Re: Paar vragen over petit four

Niemand die antwoord kan geven?

3

Kan je ze niet afdekken met huishoudfolie oid?

Maak je de stroken, bekleed je ze en dan folie er over heen.. maar ik weet het ook niet hoor.. heb ze nog nooit gemaakt  :s

4

Het is inderdaad zo dat een niet afgedekte biscuit snel uitdroogt.
Als je petit fours maakt die je niet bekleed aan de zijkanten, dan zullen die zijkanten sneller uitdrogen. Afsmeren en bekleden zorgt er juist voor dat het biscuit zelf zijn vocht wat bijhoudt.

Je zou ook de petit fours volledig kunnen onderdompelen in vloeibare fondant nadat je ze hebt afgesmeerd en bekleed met fondant/marsepein. Dat voorkomt uitdrogen, en is volgende de manier van Peggy Porschen.

Anders zou ik aanraden om zeker de stukken telkens te verpakken in huishoudfolie, of zeker tegen de niet-beklede zijkanten een plastic of wat huishoudfolie te plakken (blijft wel hangen met de botercrème).
Wat je niet gebruikt, kan je idd best in de vriezer bewaren, inpakken in een doos die je dan in een plastic zak doet. Uit de vriezer leggen zoals het erin gegaan is en een uur voor serveren de zak eraf halen om het vocht te laten verdampen.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

5

Ik heb er geen verstand van, nog nooit gemaakt. :nooo Wil ze ooit wel eens maken. :Y  Maar in ieder geval gefeliciteerd!!! En geniet er lekker van! :)