1

Onderwerp: Hulp bij sweet table

Ik ga voor de verjaardag van mijn zoontje een sweet table maken. Het zal de eerste keer voor mij zijn en ik maak het mezelf meteen moeilijk.
Het thema is namelijk ridders........ Hij wilde graag een kasteeltaart met ridders ervoor en kannonen erop. Prima zei ik. Meteen allemaal leuke spulletjes gekocht, zoals banners, bekers, vlaggenlijn etc in de kleuren rood, blauw en geel.

Nu ik dus de aankleding en het eten probeer te verzinnen, loop ik vast op die verrekte kleuren. Aangezien ik het zonde vindt om deze spullen weg te doen, zal ik dus aankleding voor de tafel en het eten in deze kleurstelling moeten verzinnen.

Hebben jullie ideeen hoe ik de tafel aan kan kleden? En welke voeding heeft van nature al deze rare kleuren of kan ik, zonder al teveel toevoeging van kleurstoffen, deze kleuren maken?

Ook graag wat hartigs...... Wordt dus meer een dessert table dan een sweet table.

Alvast bedankt!!!!!!

2

Re: Hulp bij sweet table

een grijs kleed. rode bekertjes. wat gouden accenten.
de mooie kasteeltaart in het midden.
in de bekertjes bijvoorbeeld popcorn waar je caramel overgiet en doorroert met rode balletjes.
panna cotta's met een gele saus (mango of lemon curd)
worstenbroodjes van in vieren gesneden bladerdeeg waarin je per vierkantje een coctailworstje neemt. doe deze aan een sateprikker en dan heb je een soort hartige cakepops.
misschien kun je ook nog wat googlen. recepten die je in kleine bakjes doet. een soort tapas.

Bedankt voor je reactie!!!!

Hier kan ik al wel wat mee.......

Zijn er nog meer mensen met ideeen?

4

rood:
vanalles met tomaten, jello, kwark met framboosjes.

blauw:
blauwe druiven

geel:
bananen, boterkoek, iets met maisbrood?

zo iets?

5

Heb laatst printables gemaakt voor Ridder cupcakes....
Voor op een lollystokje te plakken en te gebruiken op cupcakes of cakepops.  Waren erg leuk geworden.
Belang bij? Mail me maar ff.

6

Ow en popcorn door gekleurde suiker gerold..... Misschien een idee.
Verschillende kleuren cakepops, eventueel gevuld met gekleurde cake.
dit is trouwens de printable, heb hem ook in rood gemaakt.
Slechte foto, maar voor het idee http://www.mijnalbum.nl/Foto-DGCGLBXU-D.jpg

Juist hardstikke leuke ridderkleuren rood blauw en geel.

Kaassnacks

minipizza (ook heel makkelijk zelf te mKen met een pak pizzadeeg, pot kant en klare pastasaus en kaas of topping naar keuze, met kleine steker of glas kleine pizza uitsteken en beleggen)

Chips

Sandwich met tomaat, bacon en beetje majo

Rolletjes van tortilla met gerookte zalm en kruidenroomkaas

Bonbonnetjes van gerookte zalm bijv met saladevulling

Bruschetta met blauwschimmelkaas en noten/blauwe druiventapenade

Mini cupecakes met toeven in verschillende kleuren, kun je ook hartige cupjes van maken.

Succes!

Jamin heeft ook veel snoepgoed in deze kleuren

Groetjes Petra

8

je kunt ook twee tafellopers maken, van blauwe stof en dan met goud verf daar een soort familie wapen op maken en die hangen dan net van de tafel af, snap je wat ik bedoel?

veel suc6!